20 mart. 2023 | 08:12

De ce Kaufland și Ikea au desființat stațiile de încărcare pentru mașinile electrice. Lidl a profitat de această ocazie și a dat lovitura

Economic
De ce Kaufland și Ikea au desființat stațiile de încărcare pentru mașinile electrice. Lidl a profitat de această ocazie și a dat lovitura
Marii retaileri au introdus taxe pentru folosirea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice

Odată cu creșterea numărului de mașini electrice, marii retaileri luau decizia de a monta în parcări sisteme de încărcare pentru clienți, mare parte din ele fiind gratuite. Numai că lucrurile s-au schimbat, și nu vorbim doar de România, inclusiv în anumite state europene, Kaufland și Ikea, fie au introdus o taxă, fie chiar au desființat stațiile de încărcare. De cealaltă parte, Lidl a profitat de această ocazie și a dat lovitura, deși în Europa sunt zone unde a introdus și o taxă de folosire.

Marii retaileri au introdus taxe pentru folosirea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice

Deși la momentul introducerii stațiilor, mulți mari retaileri ofereau serviciul gratis, în timp lucrurile s-au schimbat pentru posesorii de mașini electrice. Așa se face că, încă din 2021 și pe tot parcursul anului trecut, retaileri precum Ikea, Kaufland și Lidl anunțau schimbări în ceea ce privește utilizarea acestor stații de încărcare.

Utilizarea punctelor de încărcare electronică din lanțurile de supermarketuri Lidl și Kaufland, care sunt deținute de grupul Schwarz, nu mai sunt gratuite începând cu 12 septembrie 2022 în mare parte din statele occidentale.

Fiecare kWh la punctele de încărcare de curent alternativ cu o putere de încărcare de până la 43 kW costă acum 0,29 euro, iar la punctele de încărcare de curent continuu cu o putere de încărcare de până la 149 kW costă 0,48 euro, a anunțat grupul de companii.

La punctele individuale cu o putere de 150 kW sau mai mare, încărcarea s-a stabilit un preț de 0,65 euro. Până acum, clienții își puteau încărca gratuit mașinile electronice la Lidl și Kaufland. Măsura este menită să asigure extinderea și întreținerea stațiilor de încărcare electronică în viitor, a adăugat compania.

Vezi și: Ţara europeană în care ar putea fi interzise maşinile electrice. Motivul invocat de autorităţi

În România, Lidl a profitat de această ocazie și a dat lovitura

În Germania, de exemplu, grupul operează aproximativ 1.300 de puncte de încărcare în supermarketurile sale. Acestea sunt foarte utilizate, potrivit companiei, în medie, patru mașini electrice pe zi și-au încărcat bateriile la o stație de încărcare electronică la Lidl, iar la Kaufland au fost nouă mașini.

În prezent, compania de retail înregistrează o medie de aproximativ 15 procese de încărcare pe stație la Lidl și peste 20 la Kaufland în zilele de vârf, arată datele din Germania, unde anterior, și discounterul Aldi Süd a făcut pasul de a face încărcarea cu plată.

Anul trecut Kauflad și Ikea luau decizia pe piața românească de a suspenda stațiile de încărcare, pe fondul crizei energetice în care intram. La fel se întâmpla și în parcările retailerului Lidl, numai că în 2023 revine cu decizia și redeschide accesul la stațiile de încărcare, dar contra-cost. Așa se face că mașinile electrice vor putea fi încărcate la stațiile de încărcare puse la dispoziție de Lidl, dar contra-cost, iar prețurile vor fi, după cum urmează:

  • la stațiile de 22 kW: 0,25 euro/ kWh;
  • la stațiile de 180 kW și 360 kW: 0,40 euro/ kWh.

Vezi și: Taxă nouă pentru șoferi. Vești proaste pentru posesorii acestor categorii de mașini

Nemții aveau în 2022 1300 de puncte de încărcare la Lidl și Kaufland

Lidl și Kaufland operau anul trecut în Germania aproximativ 1.300 de puncte de încărcare. În 2020, o medie de patru mașini electrice și-ar fi încărcat bateriile pe zi la o stație de încărcare electronică Lidl și nouă mașini la Kaufland.

În 2021, acest număr s-a dublat deja în ambele divizii de retail. Între timp, compania comercială a înregistrat o medie de aproximativ 15 procese de încărcare per stație la Lidl și aproximativ 20 la Kaufland în zilele de vârf.

Numărul comercianților cu amănuntul care aplică taxe de încărcare pentru mașinile electrice a crescut semnificativ în decurs de un an. Potrivit datelor, în decurs de douăsprezece luni, proporția de comercianți la care încărcarea nu mai era gratuită a crescut de la 29 la 42%. Aproximativ 26 la sută dintre comercianți ofereau încă tarife reduse pentru clienți la încărcare. La 15 % dintre dealeri, clienții puteau continua să încarce gratuit. Alte 15 procente au oferit încărcarea gratuită pentru toată lumea.

Parteneri
O mare actriță s-a stins din viață. O boală cruntă a răpus-o
Redactia.ro
Serialul lansat recent care te va ține lipit de ecran. Este bazat pe un celebru roman, iar finalul e complet neașteptat
Click.ro
„Te pui jos şi te rogi, până cade obuzul”. Povestea românului care a luptat în prima linie a frontului din Ucraina mai bine de un an
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Imaginile momentului. Cum a fost surprinsă Lidia Buble alături de Horațiu Nicolau, iubitul ei în vârstă de 63 de ani / FOTO
Unica.ro
2025, cu ghinion pentru bugetari. Nu s-a mai întâmplat asta de ani de zile
EVZ.ro
Cum va fi vremea în noaptea dintre ani și în primele săptămâni ale lunii ianuarie 2025. Meteorologii au actualizat prognoza meteo
Spynews
Statul vrea banii românilor. Taxă pentru proprietarii de case și mașini. Sunt obligați să plătească
Capital.ro
S-a iubit cu Florin Chilian, a dispărut din showbiz, a născut, iar acum e complet schimbată. Imagini rare cu soțul și fetița ei
Avantaje
PENSIILE vin cu ÎNTÂRZIERE in 2025! POȘTA ROMÂNĂ a CONFIRMAT!
Mediaflux
Cine este adolescenta de 15 ani, care a ucis un elev și o profesoară într-o școală. Ce alte planuri periculoase avea
Spynews.ro
România și-a aflat adversarii din preliminariile Cupei Mondiale 2026! Norocul uriaș pentru naţionala lui Mircea Lucescu
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro