Dacia a fost primită cu brațele deschise de mulți români, consumatori privați, chiar dacă nu le place să recunoască. În 2018, un număr impresionant de mașini românești au fost cumpărate de persoanele fizice din România și din restul Europei.
N-o fi marca românească una de calibrul celor de lux din Italia sau Marea Britanie, dar cu siguranță nu se face de râs când vine vorba de numărul de automobile vândute.
2018 a fost unul dintre cei mai bun ani pentru uzina de la Mioveni, iar analiza vânzărilor a fost făcută și de statisticieni din afara țării. Jato Dynamics a prezentat iar un clasament statistic care te face să te mândrești cu Dacia.
Cifrele se referă la piețele din Europa și, în mod normal, cele mai multe automobile sunt cumpărate, în fiecare an, de către companii, atât pentru flotele acestora, cât și pentru a întregi parcul de autoturisme de serviciu. În mod deloc surprinzător, Dacia este căutată și de segmentul de business din afara României. Dar, evident, nu într-atât de mult ca aici.
Achizițiile pentru afaceri au reprezentat 56% din totalul de 8,35 de milioane de automobile. Restul procentului a fost reprezentat de cumpărătorii privați, persoane fizice, care au vrut mașina românească pentru uz domestic.
Jato explică și semnificația acestui procent atât de mare de cumpărători persoane fizice. Aceste cifre arată încrederea pe care o au clienții de rând, care vor o mașină ieftină, nouă și bună.
Mulți români critică fiabilitatea Dacia, dar, să fim onești, nicio mașină nu mai garantează calitate mai mult de cinci ani. Iar mașinile Dacia se încadrează perfect în acești parametri.
Există chiar și excepții, destul de numeroase. Primele modele Logan care au fost bine întreținute au și acum o stare tehnică excepțională. Cei care nu pot menține calitatea unei mașini măcar zece ani, înseamnă că nu știu să o folosească. Excepție fac accidentele deosebit de grave.
Dacia este campioană în Europa la cumpărători privați, având cea mai mare pondere în totalul vânzărilor. Astfel, 79% din achizițiile de modele Dacia sunt făcute de persoane particulare. Modelul Sandero este cel mai popular în rândul cumpărătorilor privați din toată Europa, având o pondere de 86% din totalul achizițiilor acestui model. Duster s-a situat pe locul al doilea în acest clasament, informează profit.ro.