Dacia, în secret prin Carpați: cum ar putea arăta viitoarea mașină Dacia

Dacia, în secret prin Carpați: cum ar putea arăta viitoarea mașină Dacia
Renault Arkana, model prezentat în august la salonul auto din Moscova.

Dacia a testat o mașină nouă. A ascuns-o sub un camuflaj și a scos-o pe drumurile publice, chiar pe Transalpina. Ești curios cum va arăta? Ei bine, inspirația ar putea veni de la Renault.

La final de septembrie, Dacia a început testarea unui nou model pe Transalpina. Primul gând a fost că e vorba de-un model nou de Logan, versiune care a fost prea puțin schimbată odată cu facelift. Totuși, putem visa la mai mult.

Renault a prezentat în august, la Moscova, un model nou: Renault Arkana. E un crossover cu un design cât se poate de modern, dar, din nefericire, s-ar putea să nu îl vedem prea curând prin Europa.

Renault Arkana a fost dezvoltat pe platforma Logan / Duster și ca design e inspirat din BMW X6. Modelul va fi vândut, inițial, în Rusia și pe piețe asiatice. Dar este un pilon central în strategia Renault de-a crește vânzările până în 2022.

Tocmai decizia de-a crește vânzările, susținute atât prin Stepway, cât și Duster, ne face să visăm la o Dacia Arkana.

Cum ar putea arăta o Dacia Arkana

REnault Arkana

Dacă iei în calcul că între Renault și Dacia se fac schimburi dese de idei de design, ei bine, n-ar fi o surpriză dacă Arkana ar intra sub marca românească. Asta după ce Renault a comercializat Duster sau Logan în alte țări, dar sub marca sa.

Renault Arkana va fi lansat pe piață în 2019. După cum ziceam, e pentru piețe precise, în primul an, adică Rusia și Asia.

Renault Arkana 2

Arkana, deocamdată sub marca Renault, nu Dacia, va fi produs și marketat în diferite țări. După Rusia, va fi produs și în Asia, și alte regiuni. Vestea și mai bună? Va avea același design, dar adaptat la așteptările clienților locali.

Astfel, o Dacia Arkana ar arăta cam ca cel pregătit de Renault, eventual, cu mici modificări. Precizarea face referire la modificarea platformei. De exemplu, în Asia, nu va mai fi cea a lui Duster, ci cea a viitorului Clio (CMF-B). Deocamdată, cel prezentat în Rusia e dezvoltat pe platforma Duster (B0).

După cum se observă în pozele de pe Transalpina, noua Dacia are o gardă la sol mai ridicată. Robustețea caroseriei aduce foarte mult cu cea a actualului Logan, ceea ce ne poate face să credem că ar fi vorba de noul Logan Stepway. A fost anunțat deja sub marca Renault.

dacia translpina