Dacia a dat o lovitură Volkswagen, terminând vara în forță pe piața auto din Europa.
Dacia a reușit ca modelul Sandero săfie pentru a doua lună consecutivă cea mai vândută mașină, luând astfel fața Volkswagen. Modelul fabricat la Uzinele Mioveni a depășit pentru a doua lună la rând Volkswagen Golf în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme din Europa.
Performanța a fost notată de raporul companiei de studii de piață și consultanță JATO Dynams. Compania arată că europenii au înmatriculat în august 14.961 de unități Sandero, cu 8% mai multe decât în august 2020.
Pe de cealaltă parte, Volkswagen Golf, modelul care a stat mulți ani pe primul loc în acest top, a căzut pe locul doi, cu 13.664 unități vândute.
Pe locul 3 se află Toyota Yaris, care a fost cumpărată luna trecută de 12.594 de oameni.
Dacia Sandero s-a situat și în luna iulie în topul preferințelor șoferilor din Europa.
Atunci, Dacia Sandero a fost comercializat în 20.446 de exemplare, cu 6% mai multe decât în luna iulie a anului 2020.
Pe de cealaltă parte, în iulie, Volkswagen Golf a fost achiziționat de către 19.425 europeni, cu 37% mai puțini decât luna corespunzătoare a anului trecut, scrie impact.ro.
Pe locul trei s-a poziționat în luna iulie tot Toyota Yaris . Dacia Duster construit exclusiv la Mioveni a urcat în luna august până pe locul patru, cu 11.327 de unități vândute, depășind astfel modele mult mai bine cotate precum Volkswagen T-Roc, cu 11.179 unități, Fiat 500 cu 10.996 unități sau Volkswagen Polo cu 10.283 de unități.
Locurile următoare în topul înmatriculărilor din luna august sunt ocupate de Toyota Corolla, 9.912 unități, Hyundai Tucson, 9.739 unități și Ford Puma, un SUV asamblat în România, cu 9.204 unități.
Schimbările de pe piața auto au venit la fix pentru Dacia. Programul Fit for 55 de ecologizare al Comisiei Europene a picat foarte bine pentru Dacia.
”E cea mai bună veste pe care o puteam primi noi, la Dacia. Să vă explic utilizând exemplul Jogger. Prețurile mașinilor cresc continuu din cauza noilor reglementări. Abia am ajuns la EURO 6 Full și vine imediat EURO 7 și apoi altele.
Când prețurile cresc abrupt unii clienți își schimbă comportamentul de achiziție. Dacă au cumpărat o mașină de 20.000 de euro acum patru ani și vor să o înlocuiască acum, văd că ceva similar e mult mai scump din cauza reglementărilor, a materiilor prime, etc. Și atunci oamenii se întreabă de ce să cheltuiască atâția bani pe o mașină.
Vedem deja că piața second-hand este în flăcări. Mulți cumpără mașini de ocazie, nu pentru că au cine știe ce sisteme electronice, ci pentru că mașinile noi sunt prea scumpe. Și care e brandul care are prețurile cele mai apropiate de cele ale mașinilor second-hand? Dacia!”, spunea Denis le Vot, șeful global al brandului Dacia.