Dacia, în testul suprem: Duster „se ține” surprinzător de bine după un an

Dacia, în testul suprem: Duster „se ține” surprinzător de bine după un an
Screenshot via carwow / YouTube

Dacia Duster e una dintre mașinile recomandate frecvent celor care nu vor să dea mult pe-un automobil, dar și să aibă un SUV deloc jalnic. Cum e însă după un an?

Poate că Jeremy Clarkson n-a fost deloc blând cu Dacia Duster, dar nu se poate spune același lucru despre austrieci. Publicația Motor a folosit mașina timp de un an ca să vadă cu adevărat cum se prezintă. Surprinzător sau nu, Dacia Duster nu-i deloc o mașină de neglijat.

Mașina a fost testată pe autostrăzile din Germania și Ungaria, în pădurile din Slovenia, dar și în traficul din Viena. Practic, locuri prin care ai putea duce și tu o Dacia Duster în România (minus autostrăzile decente sau numeroase).

„Cineva care ar fi interesat de Dacia Duster trebuie să aibă un nivel de toleranță mai ridicat. O privire asupra listei cu prețuri ajută”, notează publicația austriacă.

Austriecii au criticat și lipsa butoanelor iluminate. Noaptea treaba asta devine un inconvenient cam mare. Totuși, în timp, te obișnuiești cu poziția lor. A fost însă lăudată calitatea materialelor din habitaclu. Austriecii au mers până acolo încât să spună că nu mai e plasticul trist din trecut.

„Dacia Duster este o alternativă serioasă la modele second hand din această clasă”, mai informează publicația Motor. Duster câștigă niște puncte la manevrabilitate.

Ca testul de un an să fie complet, mașina a fost dusă la service. Acolo, mecanicul a constatat că farurile nu erau reglate pentru eficiență maximă. Altfel, un an de folosire a lăsat pe mașină doar urme superficiale – zgârieturi pe părțile laterale și bare, dar acestea au fost cauzate de mers prin pădure. Scaunele și covoarele erau însă în stare bună.

Dacă ești interesat de și mai multe impresii despre mașină, aruncă o privire și pe videoul de mai jos. Totodată, ar trebui să știi că au venit modelele noi, cu motorizare mai puternică.