12 dec. 2018 | 17:27

Dacia de teren mai tare și mai spectaculoasă decât Mercedes sau BMW

Știri generale
Dacia de teren mai tare și mai spectaculoasă decât Mercedes sau BMW

Dacia a avut cândva un concept de Duster absolut superb, de care mulți au uitat, însă el a fost afișat chiar înainte ca proiectul SUV-ului românesc să devină realitate.

Acest concept a fost prezentat de Dacia pentru prima și singura dată la salonul auto de la Bruxelles din 2010. Dacă Duster ar fi fost realizat pe baza acestui design, altfel ar fi arătat acum brandul românesc, dar și prețul ar fi fost pe măsură.

Dacă această Dacia Duster ar fi acum lansat pe piață, ar fi cel mai futurist model din câte propune Dacia. Bine, ce-i drept, nici nu a mizat foarte mult pe design până acum.

dacia duster concept

Pentru că probabil ai uitat de el, m-am gândit să-ți aduc aminte de așa minunăție. Acest concept de Dacia Duster seamănă, din anumite puncte de vedere cu Land Rover LRX Concept, dar are și specificații care-l individualizează.

Partea din spate este complet diferită de ceea ce am văzut până acum la un Duster. Dacă n-ar fi existat emblema Dacia pe caroserie, dar și inscripția Duster de pe spate, n-ai fi ghicit niciodată că are vreo legătură cu marca legendară a României.

dacia duster concept

Chiar și cei care subestimează brandul auto românesc recunosc că rar vezi un SUV sau un crossover cu un design atât de atrăgător, care îmbină eleganța și forța. Deși, din imagini, ai impresia că e o mașină imensă, Duster Concept este la fel de lung ca o Dacia Logan, adică 4 metri și 25 cm, cu o lățime de un metru și 64 cm.

dacia duster concept

Aspectul său selenar nu se regăsește doar la exterior, ci te însoțește și în interior, unde îți oferă un ambient hi-tech. Îți dă impresia că te-ai afla într-o navă spațială, nu într-o mașină a secolului XXI, iar spațiul generos întregește avantajele confortului.

Conform specificațiilor inițiale, acest concept de Dacia Duster era gândit să fie și spațios. Bine, doar aspectul era singurul desprins din viitor, că motorizarea era cea disponibilă la data creației. Un motor de 1,5 dCi de 105 CP, cu transmisie automată în șase rapoarte, e deja banal.

Putem spera însă chiar și acum la o așa mașină electrică. N-ar rivaliza cu Model X de la Tesla, dar ar fi o gură de aer pentru marca românească.