Nu mai este un secret faptul că Dacia lucrează în prezent la un al doilea SUV, care este un model mai mare decât Duster și care prezintă trăsăturile specifice segmentului crossover.
Astfel că după primele fotografii spion, cu o caroserie falsă, iată că acum au apărut și primele propuneri de design, care sunt baate pe caroseriile noilor Sandero și Logan. Dacia Grand Duster sau poate că alt nume, deoarece nu se știe încă ce alegere a făcut maca românească pentru al doilea SUV din gamă, cel care va fi mai mare decât Duster va avea șapte locuri. În plus, în absența unor informații oficiale despre modul în care va arăta noul model, designeruș Kleber Silva a făcut o simulare a exteriorului acestui viitor model. Astfel, acesta a folosit reperele stilistice ale noilor modele Sandero și Logan, iar rezultatul este unul spectaculos.
Conform informațiilor din piață, viitorul model va fi lung de peste 4,5 metri, va înlocui Lodgy în gama Dacia și va avea o nouă platformă CMF-B, pe care au fost deja dezvoltate Renault Clio, Nissan Juke, dar și noile modele Sandero, Sandero Stepway și Logan. Deși nu va dispune de o tracțiune 4×4, această mașină va fi spațioasă și va menține caracteristicile unui crossover, cu detalii specifice: o gardă la sol ridicată, protecții ale pasajelor roților și ale pragurilor, dar și o capotă mai bine conturată. Diefernța majoră față de Sandero Stepway vor fi însă motoarele, deoarece mașina va avea nevoie de propulsoare mai puternice. Acest lucru înseamnă că ar putea beneficia de motorizările TCe 130 și 150 de pe Duster. De asemenea, debutul noului model este estimat pentru prima parte a anului 2021, cu lansare comercială la finele anului. Tot în anul 2021 este și rândul lui Duster să primească noi elemente de design, preluate fiind de la noile modele din gamă, odată cu face-liftul firesc, la jumătatea vieții.
Menționăm că Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile. Din septembrie 1999, aceasta aparține grupului francez Renault, iar obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.
Pentru a se reduce timpul între proiectare și lansarea în producția de serie a unui autoturism, autoritățile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licență obținută de la un producător străin. La licitație au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și Austin. Astfel, s-a luat decizia ca uzina Dacia să producă autoturisme sub licență Renault. Dar din cauza unor motive tehnice și economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă, optându-se pentru asamblarea modelului Renault 8.