Cum te păcălești atunci când cumperi portocale la plasă roșie. Cu siguranță, și tu ai observat că portocalele sunt mereu ambalate în plase de culoare roșie, motiv pentru care trebuie neapărat să afli care este motivul din spatele acestui detaliu. Puțini sunt cei care știu care este motivul pentru care portocalele sunt ambalate, de obicei, în plasă de culoare roșie. Dacă vreun ambalaj al unui lucru nu pare a avea și un rol practic, cel mai probabil el servește unui scop care ține strict de marketing. Un exemplu este chiar această plasă roșie cu care sunt mereu ambalate diferite cantități de portocale, la hypermarket sau la magazinele de cartier.
Oricât de greu ar părea, acest lucru nu este întâmplător, mai ales culoarea roșie a săculeților. Publicația celebră Reader’s Digest a publicat un articol în care arată că acești săculeți au rolul de a-i determina pe clienți să își dorească foarte mult să își cumpere acest produs. Care este însă explicația acestui fenomen? Conform unor studii, culoarea portocalie a fructelor iese mai mult în evidență mult mai bine atunci când se asociază cu culoarea roșie, decât cu galben, verde sau albastru.
Lucrul acesta te face să percepi, chiar și în mod eronat, că portocalele sunt mai coapte și mai intense la culoare, cel puțin la exterior, atunci când le vezi prin plasele de culoare roșie.
Și deoarece au această „putere”, săculeții cu pricina sunt folosiți și la ambalatul de mandarine, clementine, minole sau grapefruit, deoarece toate aceste fructe sunt portocalii.
În cazul lămâilor, se preferă plasele de culoare verde, ca să scoată cât mai mult în evidență galbenul. Dacă lămâile s-ar vinde însă în săculeți de culoare roșie precum alte citrice, atunci creierul te-ar putea face să percepi aceste fructe ca având culoare portocalie. Lămâile se pot vinde și în pungi galbene, în vreme ce fructele de lime sunt ambalate mai tot timpul în plase verzi, pentru a se potrivi nuanței lor.
Astfel că data viitoare când mergi la cumpărături, încearcă să vezi cum cei de la magazine recurg la tot soiul de trucuri ca să atragă atenția clienților. Spre exemplu, o strategie utilizată recent este ca pe rafturi, la nivelul ochilor cumpărătorilor, să se așeze produsele mai scumpe, în vreme ce în partea de sus sau de jos, aproape de podea, să se așeze produsele mai ieftine.