Sunt gustoase, aromate şi suculente, iar sezonul lor a sosit. Mandarinele, căci despre ele este vorba, sunt printre cele mai iubite citrice. Preţul obţinut de nişte producători pentru 20 de kg, însă, este unul colosal – 10.000 de dolari. Motivul este incredbil!
Mandarinele sunt, fără îndoială, unele dintre cele mai iubite fructe. Deşi preţul lor poate varia, de la 5 lei la 9 lei kilogramul, un producător din Japonia a obţinut nu mai puţin de 480 de dolari pe kilogram. Cu siguranţă, vă întrebaţi cum a fost posibil aşa ceva. Ei, bine, Mikan sau Satsuma este un fruct care se găseşte în Ehime, pe Insula Shikoku, şi e, de fapt, o specie de mandarină fără sâmburi, cu o textură unică şi o coajă foarte uşor de îndepărtat.
100 astfel de citrice, adică o ladă de 20 de kilograme, s-au vândut la o licitaţie cu un milion de yeni (aproape 10.000 de dolari.
„Hiromaru mikan sunt produse într-o zonă restrânsă de pe coasta orașului Yawatahama din prefectura Ehime. Este un mikan crescut cu ceea ce se numește „3 sori” – soarele de pe cer, lumina soarelui reflectată în apa mării și lumina soarelui reflectată de pereții de piatră ale câmpurilor terasate”, a declarat Shin Asai, angajat al Cooperativei Agricole JA Nishiuwa, conform Digi24.
Cum doar 100 de persoane cresc Miromaru mikan în Japonia, este de aşteptat că preţul să fie unul ridicat. Se pare că licitaţia a reprezentat, de fapt, începutul sezonului acestui fruct minunat, care în mod normal costă în jur de 75 de dolari pe 10 kilograme.
„Deoarece calitatea fructelor din fiecare an este evaluată în cadrul primei licitații, acest rezultat va afecta vânzările ulterioare”, a mai explicat Asai.
Un alt motiv pentru care citricele costă atât de mult este explicat de Soyeon Shim, decan în cadrul Universității Wisconsin-Madison. Acesta spune că pentru japonezi fructele reprezintă mult mai mult decât hrană.
„Fructele sunt tratate diferit în cultura asiatică și mai ales în societatea japoneză. Achiziția de fructe și consumul sunt legate de practici sociale și culturale. Nu sunt doar o parte importantă din dietă lor, ci, mai important, sunt considerate produse de lux și joacă un rol important în obiceiurile japoneze”, a declarat profesorul.