O comoară din Marea Neagră a surprins turiștii din mai multe zone. Cei mai mulți români se pot bucura acum de pește, midii și rapane de cea mai bună calitate direct în supermarket-urile lor favorite. Sectorul pescuitului maritim primește acum sprijin, iar un proiect deosebit ajută produse diverse gustoase, proaspete și aromate să ajungă în fața tuturor. Iată despre ce este vorba și care este protocolul!
Sectorul neglijat al pescuitului primește acum sprijin! Mai exact, este vorba despre un proiect deosebit demarat în premieră de Carrefour România care își propune să pună în valoare comorile din Marea Neagră.
Concret, este vorba despre produse de înaltă calitate precum: pește, midii și rapane. Cooperativa Țara Mea și retailerul Carrefour România vor aduce astfel în fața clienților din toată țara capturile delicioase, proaspete și aromate printr-un lanț scurt.
,,Sunt tătar născut, crescut în România. Avem o activitate comercială de pescuit la Marea Neagră cu un personal de circa 5 pescari. Avem un turc, un moldovean, un român și un tătar.
În momentul de față sunt membru al Cooperativei Țara Mea, cooperativă care ne sprijină prin comercializarea peștelui din ambarcațiune direct la hipermarketuri”, a declarat Levent Omar, pescar din Năvodari, județul Constanța, pentru agrointel.ro.
Peștele este prins, iar mai apoi urmează câțiva pași din cadrul unui protocol extrem de strict pentru ca alimentul să nu își piardă din prospețime. Pescarii nu știu niciodată ce captură vor avea într-o zi pentru că este vorba despre pește sălbatic, dar cu toate astea aceasta este frumusețea unui produs proaspăt.
,,Cei mai comuni vorbim de un lufar – mai toată lumea cunoaște acest pește, apoi vorbim de stavride, după stavride, de hamsie, scrumbie de mare, că vorbim de Marea Neagră, barbunul, calcanul și lista continuă. Imediat după pescuire, pește se introduce într-un recipent cu gheață unde se face o pre-răcire.
După pre-răcire, peștele se pune într-o lădiță cu gheață pentru păstrare și se încearcă să se vină cât mai repede la la mal. De acolo, pește proaspăt este încărcat și pleacă spre magazine”, a mai spuns Levent Omar pentru sursa citată.
Este cunoscut faptul că flota de pescuit a României este mult diminuată. O mare parte din companiile care mai activează în largul Mării Negre utilizează ambarcațiuni vechi, iar costurile fiecărei ieșiri au crescut enorm în ultimii ani. Ar fi vorba despre 25 de ambarcațiuni cu dimensiuni cuprinse între 12 și 15 metri, iar 4 sau 5 au peste 15 metri lungime.