Cod rutier 2022. Sunt modificări importante aduse la legea 132/2017 a asigurărilor auto, cunoscută ca „Legea RCA”. Modificările au intrat în vigoare de la începutul acestei luni, mai exact, de la data de 8 septembrie 2022. Șoferii trebuie să știe că se poate cumpăra RCA mai ieftin decât prețul standard. Iată cum și cine poate face asta!
Una dintre modificările aduse „Legii RCA” poate oferi șoferilor șansa de a achiziționa RCA-ul la prețuri mai avantajoase decât în mod normal, iar în timp, șoferii vor avea la dispoziție chiar și un comparator independent de prețuri, după cum prevede și Directiva Europeană.
Una dintre normele emise de ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară, care a intrat recent în vigoare, le dă șoferilor posibilitatea de a achiziționa o poliță de asigurare la prețuri mai mici, iar achiziția aceasta va permite cumpărarea unei polițe la prețuri mai ieftine cu până la 10% decât oferta standard, prin brokeri sau agenți, arată primele estimări.
Pe piață urmează să apară nu doar mai multe aplicații prin care șoferii să își poată cumpăra un RCA online direct de la asigurator, dar și comparatoare de preț ce vor afișa tarifele de la toți asiguratorii, la prețuri finale mai mici decât la brokeri.
Comparatorul va lista prima netă și va trimite direct către platformele asiguratorilor, costurile de administrare fiind mai mici decât comisioanele plătite brokerilor, lucru care se va reflecta apoi în prețul mai ieftin plătit de cumpărător.
Noua formă spune că:
„Indiferent de canalul de distribuție utilizat, asigurătorul RCA practică aceeași primă de asigurare netă de cheltuieli de distribuție, stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat.”
Norma în vigoare spune însă că:
„Indiferent de canalul de distribuţie utilizat, asigurătorul RCA practică aceeaşi primă de asigurare, stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat.”.
Noua normă dă libertate asigurătorului să stabilească preț în funcție și de cheltuielile pe care le are cu vânzarea, iar în mod normal, costurile de vânzarea online sunt mai mici decât cele de vânzarea prin brokeri sau agenți proprii.
„Vânzările online ale asigurătorilor nu vor fi niciodată un competitor pentru brokeri, indiferent de comision. Clienții vor să înțeleagă unde ești situat în piața și au nevoie de sfaturi. Competiția reală va fi mai degrabă între brokeri și platformele de comparații online.
În Groupama, pe zona RCA remunerarea angajaților noștri este identică cu cea din companiile de brokeraj. Vânzătorul nostru însă are un dezavantaj în raport cu un broker – nu poate furniza informații despre concurență, ceea ce pentru client este un serviciu incomplet în raport cu ceea ce poate primi de la un broker”, a precizat Călin Matei, director adjunct al Groupama, în prezent al doilea mare jucător din RCA, care a susținut că este necesar ca consumatorul să compare mai multe prețuri.