Azi, majoritatea dintre noi le folosim, și au ajuns la performanțe de neimaginat în urmă cu 138 de ani, când avea să apară prima maşină din istorie. Dar, v-ați pus întrebarea ce viteză maximă prindea prima maşină din istorie? Dacă nu știți, citiți mai departe și aflați, cu siguranță e o mare surpriză pentru mulți.
În urmă cu 138 de ani, cel care avea să semneze brevetul pentru primul vehicul pe patru orți, altul decât căruța, nu își imagina că în secolul XXI vom avea vehicule cu viteze amețitoare de până la 400 de kilometri pe oră și cu zeci, sute de cai putere.
Pe numele său Carl Benz, vizionarul inventator breveta în 1885 primul motor staționar pe benzină cu un cilindru în doi timpi, sau cum o denumim azi generic, prima maşină din istorie, dar mașina avea să fier văzută pentru prima dată pe străzile celebrei metropole americane New York, cu 6 ani mai devreme, în Noaptea de Revelion a anului 1897.
La 29 ianuarie 1886, Carl Benz a depus o cerere de brevet pentru „vehiculul său propulsat de un motor cu gaz”, numărul 37435, și care poate fi considerat ca fiind certificatul de naștere al automobilului. În iulie 1886, ziarele au relatat despre prima ieșire în public a automobilului cu trei roți Benz Patent Motor Car, modelul nr. 1.
Caracteristicile principale ale vehiculului cu două locuri, care a fost finalizat în 1885, erau motorul compact de mare viteză cu un singur cilindru în patru timpi instalat orizontal în spate, cadrul tubular din oțel, diferențialul și cele trei roți cu spițe de sârmă.
Puterea motorului era de 0,75 CP, iar printre detalii se numărau și o clapetă de admisie automată, o supapă de eșapament controlată, aprindere electrică cu vibrator de înaltă tensiune cu bujie de aprindere și răcire prin evaporare cu sifon cu apă.
Pentru anul apariției, vorbim totuși de performanțe tehnice fără egal, așa că, dacă ar fi să vorbim despre ce viteză maximă prindea prima maşină din istorie, era una record. Benz Patent Motor Car, prima mașină inventată, a mers cu o viteză de aproximativ 10 km/h, maxim 16 km.
Află despre: Ce funcţie au, de fapt, liniile roşii de pe kilometrajul maşinilor. Secretul de care şoferii habar nu au
La doi ani de la depunerea brevetului, soția inventatorului, Bertha Benz, și cei doi fii ai lor, Eugen și Richard, au pornit în prima călătorie pe distanțe lungi din istoria automobilului, într-o zi de august din 1888.
Traseul i-a dus de la Mannheim la Pforzheim, locul ei de naștere. Prin această călătorie de 180 de kilometri, inclusiv drumul de întoarcere, Bertha Benz a demonstrat lumii întregi caracterul practic al autovehiculului, ceea ce a dus la creșterea ulterioară a companiei soțului, Benz & Cie. din Mannheim, care a devenit cea mai mare fabrică de automobile din lume la vremea respectivă.
Dacă în 1886 cei 10km/h păreau o viteză extrem de mare, astăzi, în 2024 putem vorbi de adevărți bolizi pe 4 roți, bijuterii inginerești, cu viteze de neimaginat nu doar în urmă cu 138 de ani, ci chiar și la începutul secolului XX.
În urmă cu o sută de ani, cursa pentru a construi cea mai rapidă mașină a făcut ca, în aproximativ două decenii, automobilele să fie capabile să depășească cu mult 100 de km/h, deși abia dacă erau mai rapide decât caii. În anii 1950, Aston Martin depășea 150 km/h cu DB4 GT, în timp ce Ferrari F40 s-a aventurat peste bariera de 200 km/h în anii 1980. Și pentru a exemplifica aceste afirmații, îți propunem să afli și care este cea mai rapidă mașină în 2024:
Așdar, în 2024 Cea mai rapidă mașină de serie din lume este Koenigsegg Jesko Absolut, cu un obiectiv de viteză maximă calculată de peste 498 km/h. În ceea ce privește cursele reale de viteză maximă realizate, SSC Tuatara a atins 460 km/h și a avut o medie de 455 km/h, conform datelor verificate, conform celor de la Heycar.