Toți românii știu și au avut, sau au un automobil marca Dacia Logan. Dar, sunt puțini șoferii aventuroși care au încercat să testeze limitele mașinii, mai ales cele de viteză, dar nu și un neamț care a dezvăluit pe Youtube viteza maximă pe care a prins-o o Dacia Logan pe Autobahn. Citește mai departe și vezi cum s-a descurcat maşina românească în Germania.
După preluarea fabricii de la Mioveni de către gigantul Renault, divizia românească lua decizia de a introduce pe piață un nou model, Dacia Logan. De atunci și până la modelele din 2023, fiecare român a avut în garaj o astfel de mașină.
Vezi și: Problemele care apar la o Dacia Logan după 200.000 de kilometri. Când ar trebui vândută maşina
Au fost și probleme la început, multe dintre autoturismele scoase pe piață în 2004 erau rechemate, dar ulterior mașina s-a comportant decent, având în vedere raportul calitate-preț.
Făcută pe un șasiu asemănător cu cel al modelului Sandero, și anume platforma modulară CMF-B LS, autoturismul a devenit cea mai ieftină mașină a gigantului încă de la prima sa versiune, iar conform datelor furnizate de francezi, până în 2009, deci în doar 5 ani, erau vândute aproximativ peste 1,3 milioane de vehicule pe platforma Logan, până în martie în acel an.
Dar, nu mulți au fost cei care au luat decizia de a-i testa capacitățile reale ale motorului, dar un celebru youtuber din Germania, NoSpeedLimitGermany, a decis să facă asta, folosind un model de Dacia Logan MCV.
Neamțul a testat, de fapt, o a doua generație a acestui model de autovehicul pe celebrele Autobahn-uri germane, mai exact pe o secțiune de autostradă unde nu există limitări de viteză.
Conform acestuia, și după cum avea să demonstreze și în clipul publicat pe Youtube, mașina, cu un motor de 0.9 litri, a ajuns la viteza de 180 de kilometri pe oră.
Vezi despre: Cum arată Dacia Luxos. Mașina asta e pur și simplu genială la interior
Testerul a mai spus că modelul a reușit să stea bine pe drum, dar zgomotul de vânt avea să fie unul mare, iar asta datorită modului în care este construită mașina din punct de vedere al izolației.
De cealaltă parte, alți pasionați de viteză au decis să testeze și sora mai mică a Daciei Logan, și anume un model Sandero, iar conform celor de la RadicalMag, care au făcut testul de anduranță, Dacia Sandero, ”micuța mașină albastră își face treaba atât de ușor și discret încât aproape că a fost uitată”.
Află detalii despre: Cum arată noua Dacia Sandero. Modelul e special, a fost lăudat de toată lumea. Preţul de la care va pleca maşina
Testele au fost făcute cu un model Dacia Sandero TCe90, iar pe autostradă mașina s-a menținut cu ușurință la 150 km/h, ”doar în munții din Kassel îți dorești uneori un pic mai multă putere”, mai precziează reprezentanții publicației amintite.
În cele din urmă RadicalMag a dat și concluzia după testele efectuate, spunând că ”…ne place Dacia Sandero – și pentru că este ușor de cheltuit. Și pentru că nu prea are nimic care să se strice.”