Mai este puțin și se apropie iarna. Majoritatea șoferilor vor fi nevoiți să-și schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă. Datorită prețurilor relativ mari, mulți optează pentru cauciucuri de iarnă second-hand. Dar, în acest caz, sunt câțiva factori importanți. În cele ce urmează îți spunem ce trebuie să ştii când cumperi cauciucuri de iarnă second-hand. Este vorba de detaliul care îţi arată dacă mai sunt sau nu bune.
Luna decembrie se apropie repeziciune, iar temperaturile sub zero grade își vor face simțită prezența. Nu trebuie să vă panicați! Dacă ai optat pentru cauciucuri de iarnă second-hand, avem câteva sfaturi esențiale pentru a vă pregăti mașina pentru iarnă, precum și pentru a rămâne în siguranță pe șosea.
Cumpărarea de cauciucuri de iarnă nu înseamnă întotdeauna să trebuiască să vă luați anvelope de iarnă noi, totuși. Uneori, un buget limitat înseamnă că trebuie să faceți cumpărături pentru cauciucuri de iarnă second-hand.
Nu este sfârșitul lumii. Prețul anvelopelor uzate este de obicei cu cel puțin 30 la sută până la 50 la sută mai mic. De asemenea, ajutați mediul înconjurător, deoarece anvelopele nu vor ajunge la groapa de gunoi.
Dar există totuși pericole potențiale atunci când cumpărați anvelope uzate, în special cauciucuri de iarnă second-hand. Așadar, iată cinci lucruri importante la care trebuie să fiți atenți:
Chiar dacă montați o anvelopă veche cu multă bandă de rulare rămasă, nu veți obține performanțe prea mari.
De asemenea, vă veți pune în pericol siguranța. Nu uitați că, în timp, aceste cauciucuri de iarnă second-hand începesă se deterioreze și își pierde din flexibilitate.
Acest lucru este de la sine înțeles, nu-i așa? Acestea fiind spuse, dacă vă decideți să schimbați dimensiunea anvelopelor de iarnă, ar trebui să luați în considerare și cumpărarea unor jante noi.
Acest lucru va preveni ruperea anvelopelor în timpul montării și demontării.
Anvelopele de iarnă folosite cu multă bandă de rulare au un model distinctiv.
Acest model include caneluri mai puțin adânci și șanțuri. Canelurile ? Acestea canalizează zăpada și disipă apa. Șanțurile? Îmbunătățesc tracțiunea în condiții de ploaie sau gheață.
Aceasta include scanarea uzurii cu un umăr, uzura centrală, uzura cu doi umeri, pană, cupe și uzura peticită.
Dacă observați orice uzură neregulată, evitați-o. Aceasta poate indica probleme legate de suspensie, umflare și/sau dezechilibru al anvelopelor.
Fiți cu ochii în patru pentru cordoane expuse. Verificați sârma metalică, separarea curelei, vedeți dacă există lovituri sau valuri, deteriorări ale căptușelii, praf de cauciuc sau o linie mai moale de cauciuc și deteriorări ale talonului.
Dacă observați oricare dintre acestea, din nou, evitați-le. Același lucru este valabil și pentru tăieturi, dopuri, găuri, fisuri și altele.
În continuare vă prezentăm și părerile experților despre ce trebuie să faceți când cumpărați cauciucuri de iarnă second-hand:
O anvelopă de iarnă folosită, ca și una nouă, va avea un simbol special. Astfel de anvelope au compuși speciali de cauciuc care sunt mai flexibili și funcționează cel mai bine la 7 grade celsius și mai puțin.
Faceți cercetări înainte de a cumpăra o anvelopă de iarnă folosită, citind toate codurile de pe peretele lateral al anvelopei, căutând recenzii online, etc.
Codurile anvelopei vă pot spune despre viteza de uzură a benzii de rulare a anvelopei, despre temperatura pe care o poate suporta articolul, despre dimensiunea sa, vârsta, viteza și sarcina maximă și multe altele.
Recenzile vă pot arăta dacă clienții care cumpără anvelope noi sau second-hand de acel model sunt mulțumiți de acesta. Inspectați cu atenție anvelopa.
Deși Asociația Producătorilor de Cauciuc încearcă să controleze industria anvelopelor uzate, prudența este în continuare prioritatea principală. Pe lângă verificarea tuturor lucrurilor menționate mai sus, întrebați despre trecutul unei anvelope de iarnă second-hand pe care doriți să o cumpărați.
Problemele de întreținere, cum ar fi rularea pe o anvelopă sub/gonflată, depozitarea necorespunzătoare etc., pot avea un mare impact asupra structurii sale interne.
Copiați codul anvelopei și verificați-l online, utilizând „Căutarea rechemărilor de anvelope”. Introduceți codul DOT în câmpul respectiv și veți obține informațiile necesare.
Anvelopele uzate pot trece de la un magazin la altul, astfel încât detaliile privind starea lor pot fi necunoscute. În plus, unii vânzători își pot asuma riscul de a vinde în mod intenționat anvelope rechemate în stare bună.
Nu cumpărați doar una sau două anvelope de iarnă, spun specialiștii. Când căutați o anvelopă de iarnă folosită, gândiți-vă la un set. O pereche de articole specializate nu va împiedica o roată de pinteni necontrolată.
După cum arată acest test, un amestec de anvelope pentru toate anotimpurile și anvelope de iarnă oferă o manevrabilitate redusă și o rulare destul de periculoasă.
Un alt aspect, este să nu așteptați până la sfârșitul toamnei sau iarna pentru a cumpăra anvelope. Anvelopele de iarnă devin disponibile în toamnă, așa că ar trebui să le cumpărați pe ale dvs. imediat și să nu așteptați restanțele.
În timpul iernii, gama de anvelope poate fi mult mai mică, iar pentru anvelopele folosite, o gamă largă este o prioritate ridicată.
Gândiți-vă la climatul și la condițiile de conducere. Iernile blânde, cu temperaturi relativ ridicate și fără zăpadă, nu necesită anvelope de iarnă.
Cu toate acestea, dacă locuiți în statele nordice și iernile dvs. coboară sub 7 grade celsius, aveți nevoie de ele. Anvelopele all-season sau M+S (Mud+Snow) nu vă vor oferi suficiente performanțe la temperaturi scăzute.
Profilul benzii de rulare nu are întotdeauna șanțuri care să muște în zăpadă, iar compușii din cauciuc pot să nu fie suficient de hidrofili (iubitori de apă) pentru a oferi aderență.