S-a aflat detaliul prin care vezi cât de vechi sunt anvelopele. Foarte mulți români apelează la cumpărarea de cauciucuri second hand, mai ales în această perioadă în care se apropie iarna. La ce să fiți atenți când cumpărați cauciucuri rulate deja, vedeți un pic mai jos.
În contextul în care stau prost cu banii, mulți dintre români aleg să își doteze mașinile cu anvelope vechi, fie de iarnă, fie de vară.
Cum zilele acestea mulți dintre români sunt în căutare de anvelope de iarnă pentru sezonul rece care se apropie, în continuare vă prezentăm câteva sfaturi de la experți, astfel încât banii cheltuiți să fie cu folos.
Cauciucurile la o mașină sunt o componentă importantă, acestea conectând autoturismul cu partea carosabilă. Astfel, un condus în siguranță presupune folosirea unor cauciucuri adecvate, nu foarte folosite, care să mențină presiunea optimă.
Cei care vor să cumpere anvelope second hand își pot da seama când au fost fabricate acestea, cât de vechi sunt, dacă urmăresc cifrele înscrise pe acestea. Astfel, primele două cifre se referă la lună, iar ultimele două la anul fabricării.
Bineînțeles, specialiștii auto nu recomandă cumpărarea de cauciucuri vechi, acestea putând arăta bine ca aspect, fiind și de fabricație mai recentă, însă pot avea hibe ascunse care vor face ca acestea să nu poată fi utilizate.
Experții auto spun că cumpărarea și montarea pe mașină a unor cauciucuri vechi presupune pierderea unor caracteristici esențiale. În acest fel, riscul de accident este mult mai mare, ca în cazul unor cauciucuri noi.
„Anvelopa second hand este o anvelopă care și-a pierdut în timp caracteristicile. Are o aderență mult mai mică, distanța de frânare va crește automat, iar riscul de accident este destul de mare”. spune un expert auto.
Chiar și așa, din lipsa banilor mulți șoferi se orientează către cauciucuri second hand. Aceștia trebuie să vadă adâncimea benzilor de rulare de pe cauciuc.
Acele șanțuri de pe cauciuc au rol de menținere a aderenței necesare. Acestea trebuie să se încadreze în valorile de frânare stabilite de producător.
„Benzile de rulare trebuie să fie li ele într-o stare bună, astfel că, trebuie verificate des. Benzile de rulare sunt cele care îndepartează apa care se acumulează între carosabil și anvelopă. Dacă acestea nu mai funcționează cum trebuie, apa nu va mai fi îndepartată, ceea ce va conduce la fenomenul de acvaplanare”, mai spun experții auto.
Nu în ultimul rând, specialiștii spun că anvelopa care are adâncimea benzii de rulare mai mică de 4 milimetri nu mai poate fi folosită.