Șoferii români știu că atunci când se apropie sezonul rece trebuie să își schimbe anvelopele cu cele de iarnă.
În țară deja au început primele ninsori, iar ca să circule în siguranță, șoferii trebuie să echipeze mașinile pentru a putea circula în siguranță.
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii de la 1 noiembrie. Legea prevede că șoferii sunt obligați să își echipeze autovehiculele cu anvelope de iarnă.
”S-a discutat iniţial ca în intervalul cuprins între 1 noiembrie şi 1 martie să aibă loc înlocuirea pneurilor de vară cu cele de iarnă, însă s-a stabilit până la urmă în lege ca acest lucru să se facă acolo unde a nins, unde este zăpadă, indiferent de perioada anului în care ne aflăm.
De pildă, dacă pleci la munte în septembrie şi se nimereşte să ningă, Poliţia te poate amenda pentru că încurci sau pui în pericol circulaţia rutieră pe acea porţiune de drum”, spune Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.
Există câteva greșeli și mituri pe care șoferii le fac cu privire la anvelopele de iarnă.
Anvelopele de iarnă nu sunt eficiente doar pe zăpadă. Un cauciuc pentru sezonul rece are o eficiență maximă ori de câte ori temperaturile scad sub 7 grade.
Adică, anvelopele de iarnă sunt făcute să aibă o aderență crescută în condiții de temperaturi scăzute.
Cauciucurile de iarnă nu frânează mai bine vara. Aceasta este o credință greșită, pentru că aderența la asfalt și capacitatea cauciucurilor de a reduce viteza la frânare nu are legătură cu profilul anvelopelor.
”Temperatura depăşeşte pragul amintit, nu vom face altceva decât să uzăm mai repede suprafaţa de rulare a pneurilor de iarnă, iar distanţa de frânare va creşte”, explică Florin Marin Bogdan, conform Rtv.
În plus, șoferii nu trebuie să aștepte prima zăpadă pentru a își monta pneurile de iarnă. Dacă temperatura e constant câteva zile sub 7 grade, atunci trebuie să trecem la anvelopele de iarnă.
Toți șoferii trebuie să știe că o anvelopă de iarnă nouă are un profil de 8-19 milimetri, pe când unul de vară poate fi folosit dacă are un profil de 3-4 milimetri.
Anvelopele all season nu sunt cea mai bună variantă, pentru că ele nu frânează bine iarnă și nu se comportă ca anvelopele de iarnă pe zăpadă, gheață și polei.