Ca șofer trebuie să fi în permanență în stare de alertă, pentru ca în caz de ceva să poți evita pe cât posibil o tragedie. Astfel, azi vă vom spune ce trebuie să faci ca şofer din 6 în 6 secunde. Detaliul care îţi poate salva viaţa a fost dezvăluit de către Titi Aur.
Titi Aur a explicat cât de important este ca un șofer să fie concentrat la volan. Specialistul în conducere defensivă spune că la volan contează foarte mult și o secundă de neatenție, care poate transforma totul într-o tragedie.
Astfel, pentru a evita orice problemă apărută, fiecare șofer ar trebui să facă ceva important, care îi poate salva viața lui și pasagerilor aflați în mașină, la fiecare 6 secunde.
Citește și: Ce trebuie să știi atunci când conduci într-un oraș aglomerat
”Avem regula că trebuie să te uiți la cel mult 6 secunde în oglindă. Toate testele au demonstrat că dacă nu te-ai uitat în ultimele 6 secunde în spate, tu nu știi ce se întâmplă și în cazul în care trebuie să eviți să frânezi în mod special, instinctul tău spune să nu frânez brusc, că dacă intră ăla din spate în mine sau să nu trag dreapta sau stânga, că dacă am mașină. Regula spune că la cel mult 6 secunde trebuie să arunci o privire în oglindă. Acest lucru îl facem instinctiv, dar nu toți, iar unii nu știu că-l fac”, a spus Titi Aur, potrivit dcnews.ro.
Pentru a vedea cât de importantă este privirea înapoi, Titi Aur a recomandat testul cutiei pusă în spate, care opturează oglinda.
”Vedeți de câte ori vă enervează, pentru că poate sunteți obișnuiți să vă uitați dar nu vă dați seama. Problema e la câte secunde, că dacă te uiți la 20 de secunde nu e bine, dacă te uiți o dată pe zi, nu e bine. Într-o situație când trebuie să frânezi sau să eviți, știi ce ai în jurul tău. E regulă de conducere defensivă, ar trebui învățată din școala de șoferi”, a precizat Titi Aur.
O altă situație la care șoferii au de câștigat dacă sunt vigilenți este atunci când din anumite motive trebuie să tragă dreapta de volan.
Citește și: Reguli noi în sensul giratoriu. Cine dă prioritate
”Sunt, de multe ori, situații în care sunt obligat să frânez și să trag dreapta. Trăgând dreapta și frânând intru pe zonă mai puțin aderentă cu roțile din dreapta, ceea ce poate însemna dezechilibrarea mașinii.
Dacă am ESP și mașina funcționează cu sisteme, în principiu oprește din derapaj, dar nu e sigur, pentru că dacă apucă să plece un pic mai tare, sistemele poate nu mai reușesc și trebuie să reacționez și eu”, a conchis Titi Aur, conform sursei citate mai sus.