Ce se întâmplă cu facturile uriaşe la gaze sau lumină. ANRE face precizări importante pentru români

Ce se întâmplă cu facturile uriaşe la gaze sau lumină. ANRE face precizări importante pentru români
Totul se intampla pana in iunie

ANRE face precizări importante pentru români. Prețurile la curent și la gaze s-au scumpit atât de mult, încât unii români au primit facturi uriașe, pe care nu își pot permite să le plătească. Mulți dintre aceștia au fost sfătuiți să nu le plătească și să facă o plângere, mai ales dacă pe factură consumul apare ca fiind asemănător cu cele din lunile precedent. 

Ce trebuie să facă românii care au primit facturi uriașe

Acum, românii care au primit facturile mărite trebuie să aștepte să fie corectate până în luna iunie. Dacă se dovedește că au dreptate, furnizorul va fi nevoit să le restituie banii în cinci zile, conform vicepreședintelui ANRE, Zoltan Nagy. 

„S-au făcut controale la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze. O parte din controale sunt finalizate, dar vom reveni pentru a verifica dacă aplica legea pe toate cele cinci luni.

Furnizorii au aplicat legea, nu au avut norme de aplicare la timp, au comunicat clienților că odată ce se lămuresc dau facturi bune.

Noi la controale nu am intrat în detaliu factură cu factură, ne-am rezumat la a verifica dacă au aplicat sau nu legea, dacă au aplicat sau nu corect vedem de acum încolo.

Abia apoi stabilim dacă sunt corecte sau nu”, a explicat Zoltan Nagy, vicepreşedinte ANRE, joi.

În noile facturi, sumele trebuie să apară separat cu minus, pe a doua pagină. De altfel, oamenii sunt sfătuiți să ia legătura cu furnizorul în caz de nelămuriri. 

Ce a precizat vicepreședintele ANRE

„Dacă furnizorul constată diferența în plus sau în minus trebuie corectat până la 1 iunie.

În facturi trebuie să apară separat sumele cu minus pe pagina 2.

Dacă au nelămuriri, să ia legătura cu furnizorul. Chiar și în cazul neplăţii până când furnizorul nu-i dă un motiv, consumatorul nu poate fi sancționat pentru neplată.

Dacă consumatorul are dreptate în 5 zile furnizorul trebuie să facă corecția să-i dea banii.

Ministrul Energiei trebuie să facă plățile către furnizori. Este principala grijă a furnizorilor, după două luni și jumătate nu s-au făcut plăţi.

Furnizorii sunt în situaţia dificilă din punct de vedere al Cash flowului. Este un mecanism care se poate strica foarte ușor din cauza acestor necorelări.

O grijă pentru noi și Ministerul Energiei este costul energiei pentru consumul energetic al rețelelor”, susţine Zoltan Nagy.