Unul din cele mai mari lanțuri de restaurante de tip fast-food, McDonald’s, în 2020, a avut, sub formă de francizat majoritatea unităților în Franța, inclusiv Monaco. Germania a reprezentat al doilea cel mai mare număr de restaurante McDonald’s în 2020, cu 1.448 de unități. În România, lanțul de restaurante deschidea în 2021 cel de-al 90lea restaurant, la nivel național, cu investiții de peste 9 milioane de lei. Ultimul restaurant deschis anul trecut întregea seria de investiții în cele 27 de orașe. La nivel național compania mai are 45 restaurante cu McDrive și 46 de cafenele McCafé.
Deși McDonald’s este bine stabilită în Europa, în 2018, s-a clasat pe locul al doilea în rândul altor francize de restaurante importante din Europa în ceea ce privește numărul de unități. Pe primul loc s-a clasat lanțul global de sandvișuri Subway, care a operat și francizat un total de aproape 45 de mii de unități.
Germania a fost țara cu cel mai mare număr de McDonald’s din Europa în 2020, prin urmare, poate că nu este o surpriză faptul că Subway avea mai puțin de jumătate din numărul de restaurante din Germania decât McDonald’s. În plus, un sondaj realizat în 2019 a arătat că McDonald’s era, de asemenea, cel mai popular lanț de restaurante fast-food din Germania. Cu toate acestea, Subway s-a clasat doar pe locul al patrulea, după compania americană Burger King și lanțul german de fast-food Nordsee.
Totuși, Statele Unite rămân cea mai profitabilă piață a McDonald’s. În ciuda faptului că Europa este o piață importantă pentru McDonald’s, compania este cel mai bine reprezentată în țara sa natală, Statele Unite. În 2019, SUA reprezentau aproape 14 mii de restaurante McDonald’s din cele 38 de mii de unități McDonald’s din întreaga lume.
În ceea ce privește veniturile, piața americană a reprezentat cea mai mare parte din veniturile totale ale companiei în 2020. În acel exercițiu financiar, veniturile globale ale McDonald’s au fost de peste 19 miliarde de dolari americani – din care aproape 7,66 miliarde au fost generate în Statele Unite.
La nivel național, McDonald’s oferă o salarizare atractivă, spun reprezentanții companiei în România. De exemplu, un angajat, responsabil cu pregătirea și servirea produselor către clienți, primește lunar aproximativ 2.400 de lei net. Un manager trainee, spun reprezentanții McDonald’s, încasează lunat suma netă de 3.300 de lei. Iar un manager delocație primește lunar suma de 4.200 de lei net.
„Avem salarii competitive la nivelul pieţei şi le oferim flexibilitate angajaţilor, astfel încât oamenii pot opta pentru un program de 4 – 6 – 8 ore. În funcţie de programul ales sau de orele suplimentare lucrate, venitul final poate varia. Am crescut salariul de bază şi am introdus o serie bonusuri pentru a-i ţine pe oameni motivaţi.
Totodată, am vizitat cât de des restaurantele din ţară. Avem circa 5.000 de salariaţi în România. Migraţia către alte companii a existat dintotdeauna. Acum poate s-a acutizat în unele industrii. Noi am văzut mereu aceste mişcări, dar pentru noi lucrurile au stat mai bine în 2020 şi 2021.”, a afirmat Paul Drăgan, CEO al McDonald’s România, pentru Ziarul Financiar.
Pe de altă parte, mai spun reprezentanții McDonald’s, și în 2022 există planuri de extindere la nivel național, deși pentru moment acoperă o plajă extrem de mare, atât prin locațiile individuale, cât și prin cele situate în centrele comerciale de tip Mall.
La începutul acestui an, creșterea vânzărilor în Italia, Germania, Franța și Marea Britanie a contribuit, de asemenea, la creșterea veniturilor globale cu 13%, până la 6,01 miliarde de dolari în cele trei luni încheiate la 31 decembrie, puțin sub așteptările pieței de 6,03 miliarde de dolari. Vânzările la nivel global în aceleași magazine au urcat cu 12,3%, față de estimările Wall Street, care prevedeau o creștere de 10,73%.