EGR vine de la Exhaust Gas Recirculation sau în traducere, recircularea gazelor de evacuare. EGR-ul cunoscut și sub denumirea de supapa EGR sau valva EGR, este o piesă care se găsește sub motoarele mașinilor noastre, atât pe cele pe motorină, cât și pe cele pe benzină. Care este rolul EGR-ului?
Rolul EGR-ului, este acela de a scădea emisiile poluante. El permite reintroducerea gazele arse, rezultate în urma arderii, în așa fel, o parte din gaze fiind introduse prin galeria de admisie, înapoi în motor.
EGR-ul este o soluție necesară și ieftină, care duce la scăderea emisiilor poluante. Supapa EGR se înfundă mai repede la motoarele diesel, deoarece depunerile sunt mai mari și particule mai multe, pierzând vacuum.
Contribuția valvei EGR la mașinile pe benzină cu injecție directă:
La mașinile diesel, EGR-ul ajuta la creșterea temperaturii gazelor de evacuare, lucru care facilitează procesul de regenerare a filtrului de particule.
Rolul EGR-ul este de a reduce emisiile de oxizi de azot, cauzați de temperaturile foarte mari din timpul arderii, deoarece oxizii se formează la temperaturi care depășesc 1700 °C. EGR-ul are ca scop scăderea acestor temperaturi, pentru a evita depunerea masivă a noxelor.
Egr-ul este de două tipuri:
O mică parte din gazele de evacuare sunt direcționate de către supapa EGR, înapoi în camera de ardere și scade temperatura maximă de aprindere a combustibilului.
Atunci când mașina este la relanti sau în turație maximă a motorului, supapa EGR trebuie să fie închisă. Motorul se va tura fără motiv dacă supapa EGR este deschisă la relanti.
Supapa EGR se închide când sunt sarcini mari, pentru ca motorul să ofere performanțe maxime și se deschide la relanti.
Supapa EGR primește comenzi de la unitatea de control electronică, ca să permită unei cantități de gaze arse evacuate prin supapa de evacuare, să intre în admisie. Obturatorul este cel care controlează debitul de gaze arse în interiorul motoarelor supraalimentate. Acesta poate să scadă presiunea în galeria de admisie.