11 ian. 2024 | 19:16

Ce este mutația ‘Gena Poftei’, de fapt. Specialiștii au descoperit motivul pentru care lumea se îngrașă

Diverse

Specialiștii au răspunsul pentru faptul că ne îngrășăm. În urma unui studiu, s-a dovedit că există o mutație care ne face să luăm prea mult în greutate. Ce este mutația ‘Gena Poftei’, de fapt și care este motivul pentru care oamenii se îngrașă.

Cum ne afectează mutația ‘Gena Poftei’

În ultimii ani, cercetătorii au identificat și studiat o mutație genetică fascinantă cunoscută sub numele de ‘Gena Poftei’. Această descoperire a captat atenția comunității științifice și publicului, deoarece această mutație pare să influențeze comportamentul alimentar și preferințele gustative ale individului.

Un studiu recent realizat de Universitatea Cambridge a adus la lumină o descoperire uluitoare legată de genetica preferințelor alimentare. Mutația în gena MC4R a fost identificată ca un factor cheie care dictează inclinația noastră spre alimente bogate în grăsimi.

Într-un experiment fascinant, participanții, inclusiv persoane cu mutația MC4R, au fost supuși unui test de degustare pentru a evalua reacțiile lor la mâncăruri cu diferite niveluri de grăsime și zahăr. Persoanele cu mutația MC4R au prezentat o preferință semnificativă pentru variantele mai grase ale alimentelor, consumând cantități mai mari în comparație cu ceilalți participanți.

Ceea ce a surprins a fost faptul că aceleași persoane au consumat mai puține deserturi dulci, sugerând că preferințele lor se îndreaptă mai mult către grăsimi decât către zaharuri.

Această constatare aduce o perspectivă nouă asupra modului în care genetica poate exercita o influență puternică asupra alegerilor alimentare individuale și, implicit, asupra luptei cu kilogramele în plus.

Se speculează că această particularitate genetică ar putea reprezenta un mecanism ancestral de protecție împotriva foametei, stimulând consumul de alimente bogate în grăsimi. Această strategie ar fi avut rolul de a asigura aportul caloric necesar în perioadele de resurse limitate.

Ce boli riscă cei ce au această mutație

Mai mult, cercetările indică faptul că gena MC4R nu influențează doar preferințele alimentare, ci joacă și un rol crucial în dezvoltarea unor condiții legate de obezitate, precum diabetul de tip 2 și hipertensiunea arterială. Astfel, descoperirea acestei gene deschide noi perspective în înțelegerea complexității legăturilor dintre genetica individuală, comportamentul alimentar și impactul asupra sănătății pe termen lung.

Vezi și: Alimentele care îți strică memoria pe termen lung. Specialiștii de la Harvard au făcut lista

Remarcabil este faptul că nu toate mutațiile genei MC4R au un impact negativ. Există variante ale acestei gene care au un efect opus, contribuind la menținerea unei greutăți corporale reduse și la prevenirea anumitor boli. Așa că, universul genelor noastre este mult mai intricat și plin de surprize decât ne-am putea închipui la prima vedere.

De asemenea, captivant este modul în care „Gena Poftei” nu doar influențează preferințele noastre alimentare, ci poate influența și modul în care experimentăm senzația de sațietate. O persoană cu această genă activată ar putea resimți o stare de nesatisfacție chiar și după o masă consistentă, conducând astfel la supraalimentare și la un cerc vicios de pofte și consum de alimente nepotrivite pentru sănătate.

În călătoria noastră de a atinge și menține o greutate sănătoasă, descoperirea unei gene precum MC4R poate părea inițial descurajantă, mai ales pentru cei care se confruntă cu lupta împotriva kilogramelor în plus. Cu toate acestea, există o veste îmbucurătoare în spatele acestei descoperiri: conștientizarea predispoziției genetice ne conferă puterea de a ne opune și de a lupta împotriva ei.

Cum să luptăm împotriva genei de îngrășare

Contrar ideii de a fi condamnate să fim victime ale genelor noastre, descoperirea acestor elemente genetice oferă oportunitatea de a lua controlul asupra propriului destin în lupta împotriva excesului de greutate.

Avem la îndemână puterea de a face alegeri conștiente, de a adopta un stil de viață sănătos și de a ne adapta obiceiurile alimentare și de activitate fizică în funcție de nevoile individuale.

Citește și: De ce te îngrași după căsătorie? Ce legătură are creșterea în greutate cu căsnicia, rezultatul ultimului studiu

În societatea agitată în care trăim, menținerea unei greutăți sănătoase devine o preocupare tot mai presantă pentru mulți dintre noi. Cum evităm acumularea de kilograme în plus și adoptăm un stil de viață care ne promovează sănătatea?

Fii atent la calitatea și varietatea alimentelor pe care le consumi. O dietă echilibrată, bogată în fructe, legume, proteine slabe și grăsimi sănătoase, poate să îți ofere nutrienții esențiali fără a aduce aport caloric excesiv.

Învățarea controlului asupra porțiilor poate fi cheia succesului în menținerea greutății. Încearcă să mănânci în porții mai mici și să acorzi atenție semnalelor corpului care îți indică sațietatea.

Apa joacă un rol crucial în menținerea sănătății și în controlul greutății. Consumul adecvat de apă te poate ajuta să te simți satul și să previi confuzia între senzația de foame și sete.

O rutină de exerciții regulate nu numai că arde calorii, dar îți menține și metabolismul activ. Alege activități fizice care îți aduc plăcere, pentru a face din mișcare o parte naturală a vieții tale.

Un somn de calitate joacă un rol semnificativ în menținerea greutății. Lipsa somnului poate afecta hormonii care reglează senzația de foame și satietate, putând duce la alegeri alimentare mai puțin sănătoase.

Stresul poate avea un impact negativ asupra greutății. Identifică modalități de a gestiona stresul, cum ar fi meditația, exercițiile de respirație sau activitățile relaxante.

Parteneri