În a treia lună din acest an, printr-o nouă lege se introducea obligativitatea reciclării sticlelor și a materialelor plastice, iar marile magazine introduceau aparatele de recilat PET-uri. Ulterior, reciclarea a devenit o adevărată meserie pentru unii, aceștia primind bani pe deșeurile duse la reciclat. Cea mai nouă campanie de acest tip precizează câți bani primești în plus la reciclarea PET-urilor la Auchan, iar oferta este valabilă până pe 17 septembrie.
După implementarea sistemului SGR, în România sunt introduse noi schimbări pentru reciclarea plasticului. Condiția obligatorie era ca în mai puțin de 4 luni, sticlele de plastic pentru băuturi trebuie să aibă capacul atașat.
De asemenea, recipientele pentru alimente destinate consumului imediat, cum ar fi paharele de cafea și cutiile pentru alimente, trebuie să fie fabricate din materiale sustenabile, iar România trebuie să țină cont de noile prevederi pentru a nu risca sancțiuni.
Conform noului cadru legal, se introduceau și termenele limită, anume ca din 3 iulie 2024 recipientele din plastic sau materiale compozite de unică folosință care conțin băuturi, cu o capacitate de până la 3 litri, au dopul atașat la sticlă dacă aceasta este din plastic, iar măsura vizează sticlele din plastic cu orice tip de conținut, de la apă, băuturi carbogazoase și sucuri până la băuturi alcoolice.
Ulterior, din 2025, sticlele de băutură PET cu o capacitate de până la 3 litri trebuie să conțină cel puțin 25% plastic reciclat.
Tot din martie 2024 toate marile magazine, precum Auchan, Lidl, Kaufland, Carrefor, etc, au fost obligate să implementeze sisteme de colectare directă a deșeurilor de acest tip, iar cei care aduc PET-uri primesc bonuri de reducere, fiind folosite ulterior la achiziția altor produse cu un anume discount.
În acest context mulți retaileri au demarat campanii de colectare, precum este și cea lansată recent de gigantul Auchan, în toate magazinele sale din țară.
Astfel că, în perioada 11-17 septembrie, Auchan oferă sume de bani în contul reciclării amabalajelor. Campania lansată de retailer, sub denumirea generică „Recycle Mania”, le oferă clienților vouchere în baza cărora vor putea achiziționa ulterior anumite produse:
„Oferta de 0,7 lei / ambalaj înlocuiește în perioada 11 – 17 septembrie bonusul special de 0,6 lei.
La scanarea cardului de fidelitate MyCLUB Auchan si MyBUSINESS CLUB Auchan garanția de 0,5 lei/ambalaj cu simbol „Ambalaj cu garanție” va fi restituită sub forma de voucher de fidelitate disponibil în aplicația Auchan (secțiunea Vouchere). Voucherul este valabil 12 luni din momentul emiterii și poate fi folosit pentru achiziția, prin cardul de fidelitate pe care a fost emis, a oricăror produse din magazinele Auchan, ATAC și MyAuchan (cu excepția celor din stațiile Petrom). Pentru restituirea contravalorii voucherului în numerar, vă puteți adresa personalului de la Serviciul Clienți din magazinele Auchan. În acest caz, vor fi anulate din aplicatia Auchan atat voucherul de fidelitate aferent contravalorii garantiei SGR cat si voucherele de reducere sau cel aferent bonusului special oferit de Auchan clientilor care utilizeaza cardul de fidelitate la reciclare.
Voucherul de fidelitate aferent beneficiului suplimentar de 0,2 lei/ambalaj cu simbol „Ambalaj cu garanție” poate fi folosit o singură dată, pe un singur bon fiscal pe care a fost scanat cardul de fidelitate.”, se arată în comunicatul retailerului.
Odată cu introducerea obligativității reciclării PET-urilor, multe companii s-au gândit să introducă și noi soluții inovatoare, precum este și cea tocmai lansată de Reverse PET.
Conform companiei, aplicația pune la dispoziție o soluție modernă și convenabilă pentru reciclarea sticlelor de plastic (PET), a dozelor sau a sticlelor de sticlă care poartă simbolul reciclării (SGR).
Utilizatorii sunt recompensați pentru fiecare sticlă colectată și, prin intermediul aplicației, pot solicita colectarea PET-urilor de la domiciliul lor, pot vedea punctele acumulate și le pot transforma în bani.
Dezvoltarea aplicației a fost inspirată de Sistemul de Garantare a Returului (SGR), care nu doar că facilitează reciclarea, ci și promovează în rândul românilor o cultură a responsabilității față de mediu.
Potrivit datelor publicate de Capital, în luna iunie, dintr-un total de 694 de milioane de recipiente aflate pe piață, 347 de milioane au fost reciclate prin sistemul ReturRo.