Când încep lucrările la magistrala de metrou spre Otopeni. Anunțul oficial

de: Ștefan R. Apostol
16 10. 2023

După o mult prea lungă perioadă de lucru la magistrala care leagă cartierul Drumul Taberei de centru, reprezentanți din Ministerul Transporturilor vorbesc în aceste zile de magistrala de metrou spre Otopeni. De altfel, unul din secretarii generali din minister a făcut anunțul oficial despre când încep lucrările la magistrala de metrou spre Otopeni.

În 2018, România primea bani de la UE pentru magistrala de metrou spre Otopeni

Cu doi ani înainte de deschiderea parțială a magistralei de metrou spre Drumul Taberei, România primea un anunț extrem de important de la Comisia Europeană.

Forul anunța la acel moment, prntr-o scrisoare oficială către Ministerul Transporturilor, că va finanța proiectul de legătură de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Este vorba de magistrala a 6-a de metrou, care va fi construită între stația 1 Mai, pe magistrala 4 de metrou, și Henri Coandă, spre Aeroportul Internațional.

Află despreUniunea Europeană, ajutor de 24 de milioane de euro pentru România. Unde se vor investi banii

Tot în urmă cu cinci ani, conform CE, se purtau negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile care vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), iar valoarea finală depindea, de asemenea, de discuțiile dintre autoritățile române, Comisia Europeană și Agenția Japoneză de Cooperare Internațională.

Scopul cererii de finanțare este de a asigura o legătură directă între București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, respectiv între Gara de Nord-1 Mai-Aeroport, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 kilometri și 12 stații.

Află detalii: Se schimbă harta Metrorex. Stațiile de metrou care apar în București

Conform datelor de la acel moment, valoarea totală a proiectului era de 1,39 miliarde de euro, iar cofinanțarea va fi asigurată printr-un împrumut de la Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), precum și de la bugetul de stat.

Au trecut cinci de atunci, s-a deschis, în cele din urmă, și magistrala spre cartierul Drumul Tabarei, iar în aceste zile Ministerul Transporturilor, prin delegatul cu acest proiect, Secretarul general, Mariana Ioniță, anunță când încep lucrările la magistrala de metrou spre Otopeni.

Ministerul Transporturilor anunță când încep lucrările la magistrala de metrou spre Otopeni

Așa cum declara repreentantul Ministerului Transporturilor, Metroul este important că va începe anul acesta.

Vezi și: Metrou în Chiajna, Mogoşoaia, Popești Leordeni și Domnești. Metrorex, despre proiectele de extindere în comunele de lângă Bucureşti

Cu alte cuvinte, începând din acest an vor începe lucrările la magistrala de metrou spre Otopeni, deși a existat un blocaj birocratic, mai spune Mariana Ioniță, Secretar General în cadrul ministerului de resort.

”Este un proiect destul de greu. M-am ocupat personal. Domnul ministru mi-a dat mie această sarcină de a ajunta puțin să se mobilizeze cei implicați în dezvoltarea metroului.

E foarte greu să te duci cu un astfel de proiect în București. Există cadrul legislativ care creează astfel de birocrații. Uneori în mod nejustificat.

(…)Aici la metrou, pentru a obține un aviz de coordonare rețele au fost necesare opt avize și pentru unul dintre avizele alea cred că au fost necesare vreo 17. Nu numai semnături, au fost deplasări la fața locului, analize. Bucureștiul este străbătut de foarte multe rețele de utilități, suntem în zona cea mai urbanizată a orașului”, declara recent Mariana Ioniță pentru cei de la B1TV.

Harta metroului din București

Anunțul oficial: ”Lotul 1 are tot ce îi trebuie ca să înceapă”

În același interviu, în afară de anunțul startului construcției noii magistrale, reprezentantul M.T. a mai declarat că sunt deja stabilite toate criteriile și datele tehnice pentru lotul 1 din magistrala de metrou înspre Otopeni, rămânând doar să se obțină autorizațiile de construcție.

Află detalii: Metroul de la Otopeni, din nou blocat. De ce a continuat scandalul

Proiectul, conform Marianei Ioniță, este împărțit în două. Prima parte este cea de construcție efectivă a structurilor de rezistență, iar partea a doua este cea a finisajelor, a sistemelor de comunicații și a altor elemente.

Vor fi două loturi, de care se vor ocupa doi antreprenori, mai spune Secretarul general, totul fiind înglobat în cele 12 stații planificate de a deveni operabile în magistrala de metrou spre Otopeni, conform Profit.ro.