Butonul ascuns din fiecare mașină care reduce consumul de benzină sau motorină! Unul din subiectele de discuție din aceste luni este prețul la carburanți. Criza acestui an a dus la majorări fără precedent, atât la benzină, cât și la motorină. Șoferii deja golesc portofelele. Dar, conform unor specialiști, există butonul ascuns din fiecare mașină care reduce consumul de benzină sau motorină. Culmea e, mai spun specaliștii, că șoferii nu-l folosesc, din păcate.
În timp ce Rusia joacă dur cu aprovizionarea cu gaz a Europei, continentul se confruntă cu un viitor energetic îngrijorător. Și nu este singurul. De luni de zile, prețurile foarte mari ale gazelor naturale și ale petrolului fac ravagii în întreaga lume. Experții avertizează că nu se întrevede un sfârșit atâta timp cât războiul din Ucraina continuă.
Din Ecuador până în Africa de Sud, penuria de combustibil și întreruperile de curent au aruncat țările dependente de importuri în turbulențe economice. A lăsat guvernele disperate să caute soluții de rezolvare.
În Sri Lanka, care se clătina deja sub crizele din ce în ce mai mari, penuria acută și cozile care durează zile întregi au forțat autoritățile să emită ordine de lucru de la domiciliu.
Pakistanul a recurs la scurtarea săptămânii de lucru pentru a reduce presiunea cauzată de întreruperile prelungite de energie electrică, în timp ce Panama a fost zguduită de demonstrații din cauza creșterii prețurilor.
Piețele erau deja tensionate înainte ca Rusia să invadeze Ucraina. Aceste efecte erau ca urmare a unei combinații de pandemie, a încetinirii lanțului de aprovizionare și a șocurilor climatice.
Acest lucru a fost agravat de reducerea exporturilor de gaz rusesc. Acum, pe măsură ce căldura extremă alimentată de schimbările climatice adaugă și mai mult combustibil la foc, aceste provocări nu au făcut decât să se adâncească.
Ultima dată când lumea s-a confruntat cu o criză dezastruoasă de energie, deși numai pentru petrol, a fost în anii 1970. Este momentul în care OPEC a impus un embargo care a provocat un șoc în industria petrolieră.
Aceași criză a dat naștere Agenției Internaționale a Energiei (AIE). În același timp, a împins statele industrializate să dezvolte rezerve strategice pentru a se pregăti pentru viitoarele întreruperi ale aprovizionării.
Însă multe economii de piață emergente și țări cu datorii nu dispun nici azi, în 2022, de aceeași rezervă, ceea ce le expune în mod special la orice perturbări.
Toate aceste aspecte menționate anterior, se reflectă clar în prețul carburanților. Din Ecudoador și până la Sofia, prețurile la benzină și motorină au crescut peste tot în lume.
Producătorii de mașini, și poate părea premonitoriu dacă vreți, cu ceva vreme în urmă luau decizia de a monta un device pe autoturisme, spun specialiștii.
Conform acestora, este vorba de butonul ascuns din fiecare mașină care reduce consumul de benzină sau motorină.
Șoferii au fost îndemnați să folosească acest buton ascuns. Specialiștii spun că este puțin cunoscut, dar îl au aproape toate mașinile.
Device-ul ar ajuta la reducerea masivă a consumului de combustibil. Specialiștii spun că butonul ascuns din fiecare mașină care reduce consumul de benzină sau motorină, de fapt, se află la sistemul de aer condiționat.
Odată activat, poate reduce consumul de combustibil, în special în cazul călătoriilor scurte. Butonul nu numai că va economisi combustibil, dar îi va face pe șoferi și pasageri mult mai confortabili în timpul călătoriilor cu mașina.
Nu va fi o surpriză pentru automobiliști faptul că un sistem de aer condiționat folosește puterea motorului în cazul mașinilor diesel și pe benzină, și energia bateriei în cazul vehiculelor electrice.
În cazul motoarelor cu combustie internă, acest lucru poate duce la un consum de combustibil mult mai mare. Sistemul funcționează de obicei prin preluarea aerului exterior și apoi încălzirea sau răcirea acestuia.
Șoferii au fost informați acum că această metodă consumă mult mai mult combustibil în comparație cu opțiunea care permite sistemului de climatizare să folosească aerul din interiorul mașinii.
Din fericire, butonul, odată activat, permite sistemului de aer condiționat să folosească aerul din interiorul mașinii, trăgându-l prin gurile de ventilație. Și, în același timp, oprește intrarea aerului din exterior.
Butonul este de obicei situat în jurul cadranului de aer condiționat care permite șoferului să seteze temperatura internă. Acesta are o imagine a unei mașini cu o săgeată în interiorul ei.
Utilizarea butonului va contribui la reducerea consumului de combustibil, deoarece solicită mai puțin motorul mașinii. Principiul este același pentru mașinile electrice, deoarece aerul condiționat va solicita mai puțin bateria.