Patriarhia Română a reacționat aproape violent la o campanie ce promovează toleranța față de persoane cu altă orientare sexuală. Un comunicat de presă dă de pământ cu inițiativa respectivă, iar asociaţia care s-a ocupat de publicarea afişelor spune că, în general, feedback-ul a fost negativ.
Campania care promovează toleranța a constat în istalarea a 5 panouri stradale cu mesaje care i-au oripilat pe români, de genul: ”Numele meu este Maria şi sunt bisexuală”, în care personajul principal este o bunicuță trecută bine și de a doua tinerețe.
Biserica Ordotoxă Română a reacționat imediat la această campanie. ”Ofensiva obscenităţii publice cocoţată sfidător pe panouri stradale îi dezvăluie pe ideologii pansexualismului galopant în toată nuditatea lor ideatică. A promova public, adică inclusiv în văzul copiilor cu bunici decenţi de mână, personaje groteşti care îşi afirmă ţanţoş bi-orientarea sexuală, ca şi cum ne-ar comunica ceva esenţial pentru binele nostru comun, indică în primul rând nivelul înalt de trivialitate al concepţiei ideologice ce animă asemenea acţiuni (progresismul neo-marxist en vogue).
A face din sexualitate, temă a intimităţii prin excelenţă, un subiect de publicitate stradală, spune foarte multe despre direcţia în care suntem invitaţi de ideologii zilei să privim şi să ne urnim.
În criză majoră de subiecte ceva mai importante pentru societatea din epoca „post-adevăr”, mărturisirea stridentă a orientării non-heterosexuale în public devine treptat o „datorie”, marginalul devine centru al atenţiei publice, necesara intimitate devine exhibare, claritatea morală devine obligatorie cecitate. Nu în ultimul rând, ar trebui observat contextul conturat recent şi în spaţiul românesc inundat perfid de teme suspect de stringente precum „educaţia sexuală obligatorie” de la vârste cât mai fragede, sau misterioasa „ideologie de gen”.
Teme care privesc frontal copiii, tinerii şi părinţii acestei ţări, dar care sunt subtilizate abil dezbaterii publice. A ridica semne de întrebare în legătură cu toate aceste lucruri, a cere o justificare raţională a lor dincolo de sofismele în care sunt împachetate, te transformă desigur în „medieval”, „bigot” sau „fascist”. Ceea ce nu este tocmai firesc în „societatea deschisă” a clamatei transparenţe totale”, se arată în comunicatul Patriarhiei.
Scopul instalării acestor panouri publicitare este acela de a atrage atenţia asupra discriminarii de gen. Finanţarea este dintr-un program european care există în 6 ţări. Asociaţia care s-a ocupat de publicarea afişelor spune că, în general, feedback-ul a fost negativ, iar cei de la primăria sectorului 6 au declarat că au solicitat înlocuirea lui. În Capitală, mai există alte 4 panouri asemănătoare.