Coca-Cola este cel mai recent mare gigant mondial care și-a suspendat operațiunile în Rusia. Decizia a venit ca un act de protest față de invazia rusă și atacul continuu asupra Ucrainei. Urmează anunțurilor similare făcute de PepsiCo, Starbucks și McDonald’s. Rușii nu mai beau Coca-Cola, au înlocuit-o cu Komi-Cola.
Compania Coca-Cola a anunțat că își suspendă activitatea în Rusia. În același comunicat compania mai spune că „Vom continua să monitorizăm și să evaluăm situația pe măsură ce circumstanțele evoluează”.
Produsele Coca-Cola au intrat pentru prima dată pe piața rusă în 1980. În 1992, Rusia a deschis primele sale fabrici în care a produs produse Coca-Cola. În prezent, compania are peste 7.000 de angajați în Rusia.
În urmă cu trei ani, în 2018, a reprezentat 0,2% din PIB-ul Rusiei, potrivit Coca-Cola. Potrivit unei foi de calcul, 290 de companii globale și-au anunțat retragerea din Rusia în semn de protest față de invazia acesteia în Ucraina.
Kellogg, Kraft Heinz, McDonald’s, PepsiCo, Starbucks și Yum Brands au anunțat, în diferite grade, înghețarea afacerilor în Rusia. Atât Kellogg, cât și Kraft Heinz au declarat că vor suspenda livrările către Rusia și investițiile în Rusia.
PepsiCo a declarat că va suspenda operațiunile în Rusia, cu excepția produselor de bază. Același lucru l-a făcut și McDonald’s. Gigantul anunța că va închide peste 800 de magazine în Rusia.
Astăzi, celebrul canal de Twitter NEXTA anunță decizia Rusiei de a înlocui celebra băutură Coca-Cola cu o băutură autohtonă, denumită Komi-Cola.
„În republica rusă #Komi, în loc de Coca-Cola, se produce analogul său patriotic: Komi-Cola.”, scrie NEXTA pe Twitter.
După ce Coca-Cola a ieșit de pe piața rusă, o fabrică din Siktivkar a început să producă o băutură contrafăcută. Clipul care prezintă noua băutură, Komi-Cola, a fost publicat de propagandiștii ruși.
Lansarea Komi Cola a fost stabilită de uzina Siktyivkarpivo. În Republica Komi, unde se află uzina, se spune că cererea pentru această băutură crește în fiecare zi. Băutura, conform producătorului, este mai puțin carbogazoasă și nu foarte dulce.
Are o culoare închisă și este ambalată în recipiente care imită sticlele de Coca-Cola, iar pe etichetă scrie „Cola”. Noul suc costă 46 de ruble sticla și conține cofeină.
După cum UNIAN a raportat anterior, lanțurile de magazine Silpo, Fora, FOZZY Cash&Carry, Thrash, Novus, Varus au refuzat să coopereze cu Coca-Cola.
Această decizie s-a datorat dorinței companiei specificate de a-și continua activitatea în Rusia, în ciuda invaziei militare a teritoriului Ucrainei. La începutul lunii martie, Coca-Cola a anunțat totuși suspendarea activităților sale în Rusia.