Bacalaureat 2022. Modele de subiecte la istorie. Barem de corectare

Bacalaureat 2022. Modele de subiecte la istorie. Barem de corectare
Bacalaureat 2022 - Modele de subiecte la Istorie si baremul de corectare

Bacalaureat 2022. Modele de subiecte la istorie și barem de corectare. Examenul de BAC 2022, probele scrise, începe săptămâna viitoare. Marți,21 iunie 2022, se va desfășura proba obligatorie a profilului. Elevii de la profilul Uman vor susține examenul la Istorie, în timp ce elevii de profil Real vor susține examenul la Matematică.

Bacalaureat 2022. Modele de subiecte la istorie și barem de corectare

Absolvenții de clasa a XII-a și-au putut testa cunoștințele la BAC 2022 și cu ajutorul simulărilor. Subiectele de la simularea la istorie le-au adus elevilor note mai mari față de cele de anul trecut, însă chiar și așa rata de promovare la simularea bacalaureatului 2022 a fost cu două procente mai mică decât testarea pentru BAC de cu un an în urmă, iar asta pentru că subiectele la proba de la limba română au fost cele care le-au creat unele probleme elevilor.

Pentru a se pregăti la examenul de Bacalaureat 2022, proba de Istorie, Ministerul Educației a conceput modele de subiecte, plus baremele aferente, pe care le-a publicat pe site-ul dedicat, subiecte.edu.ro. 

Liceenii au la dispoziție modele de subiecte la istorie pentru pregătirea examenului de Bacalaureat 2022.

Model subiecte la istorie la bacalaureat 2022

Model barem istorie bacalaureat 2022

Conform calendarului de Bacalaureat 2022, proba la istorie de la BAC 2022 va avea loc anul acesta, pe data de 21 iunie 2022. Examenul va începe la ora 09:00, iar elevii vor avea la dispoziție trei ore pentru rezolvarea cerințelor.

Bacalaureat 2022. Sfaturi pentru proba la Istorie

Profesoara Andreea Laura Martinescu a dat câteva sfaturi relevante pentru elevii care susțin Bacalaureatul la Istorie. Iată care sunt:

  • „Rezolvarea unor părți din Subiectul I și II din cadrul probei de bacalaureat la disciplina istorie este relativ simplă, căci verifică înțelegerea textului de către elevi și lucrul cu sursele istorice. Elevii ar trebui să fie familiarizați cu acest tip de activitate încă din gimnaziu, ținând cont de faptul că în clasele V-VIII intră prima dată în contact cu ceea ce presupune analiza unei surse istorice.
  • Textele trebuie citite cu atenție. Având în vedere faptul că o bună parte din răspunsuri se regăsesc punctual în sursele istorice date, se recomandă rezolvarea primilor 5 itemi de la Subiectul I și a primilor 4 itemi de la Subiectul al II-lea direct pe varianta primită, prin sublinierea răspunsurilor, urmată în mod logic de formularea și transcrierea acestora pe foaia de examen. A doua parte a acestor subiecte vizează verificarea conținutului istoric însușit.
  • Mulți elevi consideră că pot obține o notă de trecere dacă rezolvă doar cerințele referitoare la analiza surselor istorice. În aceste condiții, conform baremului, nota maximă ar fi 5,60. Nu le recomand să se bazeze pe acest lucru, căci, după cum urmează, vom observa faptul că o bună parte din greșelile frecvente făcute de elevi la Subiectul I și II au strict legătură cu textul. Sfatul meu: învățați, învățați, învățați!”, a declarat doamna profesoară pentru Edupedu.ro.