Secretul dezvăluit de un fost angajat! Nu de puține ori am asistat la campanii de promovare a unor produse, așa-zise marcă proprie, dar care aveau aproximativ aceleași elemente ca alte produse din aceeași gamă. Se pare că nici Lidl nu e scutit de o astfel de controversă, mai ales după dezvăluirile unui fost angajat al gigantului german. În cazul Lidl, secretul dezvăluit de un fost angajat explică și care sunt produsele de care trebuie să te fereşti.
Încă din 2019, gigantul german își anunța intențiile de a introduce pe toate piețele unde activează o gamă de produse bio, parte dintre ele cu propria marcă „Bio Organic” altele sub un alt brand, „Bioland”, deja cunoscut în acest segment.
Încă din luna octombrie a anului 2018, compania, care aparține grupului Schwarz, anunțase o cooperare cu asociația de cultivare Bioland. După cum a relatat „Lebensmittelzeitung”, primele produse lactate și plante aromatice aveau să fie scoase la vânzare în 2019 cu această etichetă.
Anunțul a declanșat reacții violente în rândul concurenților de la Lidl, iar retaileri, precum Aldi și Rewe au început, tot în 2019, ofensiva publicitară pentru produsele lor ecologice. Conversia mărcii proprii a Lidl „Bio Organic” în produse cu eticheta Bioland a tulburat concurența la începutul anului 2019.
Vezi și: Produsele bio care apar joi în toate magazinele Lidl România. Prețurile sunt accesibile
Dar, într-un documentar realizat de postul de televiziune german ZDF apare secretul dezvăluit de un fost angajat, care a generat controverse legate de produsele pe care Lidl le scotea la vânzare. Secretul dezvăluit de un fost angajat arăta că înșelătoria pleacă de la modul în care sunt ambalate produsele marcă proprie „Bio Organic”, care sunt izbitor de asemănătoare cu cele ale produselor marca „Bioland”. Dezvăluirile aveau să fie făcute de un fost director de marketing al lanțului de magazine, din Germania.
„În comparație cu produsele Bioland de înaltă calitate, acestea sunt mai ieftine – atât la cumpărare, cât și la vânzare. Lidl a vrut să își încurce clienții cu acest truc”, continuă fostul director de marketing al Lidl din Germania.
Ba mai mult, același fost director de marketing mai precizează că produsele „Bioland” erau puse în rafturile magazinelor, printre cele de marcă proprie, intenționat, pentru a nu se face deosebire între ele. De fapt, mai spune fostul angajat, „aşa eşti păcălit la LIDL!”, precizând în același timp că aceastea sunt, de fapt, produsele de care trebuie să te fereşti.
Cu toate acestea, Lidl merge înainte. Nu numai că își asumă rolul de pionier prin actuala conversie la sigiliul bio de calitate superioară, dar și în ceea ce privește marketingul, discounterul nu este ușor de zdruncinat de concurenții săi. Mai multe afișe, purtând sloganul „Bun. Better. Bioland„, diverse spoturi radio, precum și cinci reclame de televiziune produse în mod elaborat sunt doar o parte din strategia de vânzări a Lidl.
Vezi și: De unde provine carnea BIO din magazinele LIDL România. Detaliul de pe etichetă la care să fii atent
În timp ce Lidl este probabil mulțumit de creșterea cifrelor de vânzări, mulți comercianți cu amănuntul și furnizori specializați, fideli comerțului, se tem de presiuni suplimentare asupra prețurilor. Potrivit ZDF, industria privește cu suspiciune politica de prețuri a discounterului.
În prezent, nu există indicii de diferențiere a prețurilor din partea Lidl, iar potrivit unui furnizor, aceștia se orientează „ca toți ceilalți din comerțul cu amănuntul de produse alimentare, la prețurile mici”. În plus față de toate acestea, Lidl a promis „să nu comercializeze produsele Bioland în funcție de preț, ci în funcție de valoarea adăugată a mărfii”.