15 feb. 2023 | 14:55

Anunțul RAR despre mașina Logan care funcționează cu apă. S-a aflat adevărul

Știri generale
Anunțul RAR despre mașina Logan care funcționează cu apă. S-a aflat adevărul
Invenția unui român, o Dacia Logan pe apă

În ianuarie redacția Playtech Știri scria despre invenția unui român, instructor autor, din Baia Mare, fiind vorba de o Dacia Logan modificată de acesta care folosea o instalație pe hidrogen rezultat în urma hidrolizei apei. Deși inveția sa este bună, din punct de vedere al consumului, anunțul RAR despre mașina Logan care funcționează cu apă vine să spună cu totul altceva. Citește mai departe și vezi despre ce este vorba.

Invenția unui român, o Dacia Logan pe apă

La momentul la care redacția noastră scria despre această inveție, deja băimăreanul făcea furori pe rețelele de socializare, prezentându-și invenția sa unică, pe baza unei instalații pe hidrogen rezultat în urma hidrolizei apei. Invcentatorul soluției, Florian Călăuz, spunea atunci despre invenția sa: „Cu un plin al rezervorului, în jur de 50-60 de litri de motorină, pot face drumul din Baia Mare până la Constanţa, dus-întors şi din nou până la malul mării”.

Mulți au fost sceptici la aflarea despre invenția acestuia, și se pare că scepticismul acestora a fost întemeiat, dacă luăm în considerare și anunțul RAR despre mașina Logan care funcționează cu apă a băimăreanului Florian Călăuz. Reprezentanții RAR au făcut câteva precizări cu privire la invenția acestuia, iar una din concluziile acestora este că nicio mașină nu va funcționa sută la sută pe apă.

Ce spune anunțul RAR despre mașina Logan care funcționează cu apă

Deși pare frumos ceea ce ne prezenta instructorul auto din Baia Mare, RAR vine și contrazice cele afirmate de inventator, specificând faptul că modificările aduse de Florian Călăuz nu va putea înlocui definitiv motorizările clasice, ci doar, încel mai bun caz, va îmbunătății consumul unui autovehicul. Un alt aspect, de ordin tehnic, este și mai surprinzător, și anume că echipamentul montat de băimărean este de fapt de origine italiană, iar în dreptul acestuia producătorul face următoarea specificație, extrem de importantă:

„IMPORTANT: Nu înlocuim motorina cu hho, ci numai adaugăm-o pentru a o face arde mai bine. Dacă punem prea mult hidrogen, riscăm să anulați economiile, deoarece vom schimba raportul stoichiometric. De asemenea, trebuie să ne amintim că dacă amperajul crește prea mult, celula dincolo de hho va produce vapori de apă care vor anula avantajele gazului nostru”, scrie pe site-ul producătorului.

Cât despre anunțul RAR despre mașina Logan, reprezentații instituției scriu că „Componentele unei astfel de instalații trebuie să fie omologate, iar montajul trebuie efectuat doar în ateliere autorizate în acest sens. Având în vedere faptul că prin montajul instalației de hidrogen sunt afectate mai multe sisteme verificate la omologarea inițială, este necesară reomologarea vehiculului, inclusiv refacerea anumitor încercări la sistemele impactate”, spune RAR.

Așadar, în aceste condiții, și în lumina noilorinformații de la RAR, am putea spune că realitatea este cu totul alta.