Cum arată Dacia Logan cu motor pe apă. Câți km a făcut bărbatul din Baia Mare cu doar 1 litru

Florian Calauz

Românul este cunoscut ca fiind o fire inventivă, iar de-a lungul anilor mulți români au dat inveții importante lumii. Mulți dintre noi suntem și nostalgici, mai ales când vine vorba de brandul de țară, Dacia. Un bărbat din Baia Mare, Florian Calauz, a reușit să aducă Dacia Logan în secolul XXI, printr-o invenție inedită.

Cum arată Dacia Logan cu motor pe apă făcută de Florian Calauz

Cum arată Dacia Logan cu motor pe apă. Câți km a făcut bărbatul din Baia Mare cu doar 1 litru
Florian Calauz., instructorul care a montat un sistem pe apă pe o Dacia Logan

Un bărbat din Baia Mare, Florian Calauz, a decis că este momentul să ducă Dacia Logan în secolul XXI. Bărbatul ăți descrie inveția ca fiind bazată pe apa plus hidroxid de sodiu. Florian Calauz a decis să-și monteze invenția pe mașina sa, o Dacia Logan, și conform acestuia cu un plin poate face drumul de la Baia Mare la Constanța, dus întos.

“Cu un plin al rezervorului, în jur de 50-60 de litri de motorina pot face drumul din Baia Mare pana la Constanta, dus-intors si din nou pana la malul marii”, a declarat Florian Calauz.

Câți km a făcut Florian Calauz cu doar 1 litru

Efectele, spune Florian Calauz, se văd în kilometrii parcurși folosind invenția. Acesta spune că folosind 1 litru de apă plus hidroxid de sodiu a parcurs 10.000 de kilometri.

“Vorbim de apa plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidoliza apei, realizeaza hidrogen care merge la galeria de admisie si oxigenul va iesi pe teava de esapament, scazand poluarea. Hidrogenul prin ardere dezvolta o putere calorica mai mare de sase ori fata de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, in acest fel crescand si puterea motorului, scazand consumul de carburant pentru ca in ardere se foloseste hidrogen”, a mai declarat Florian Calauz.

Alte mașini care merg ”pe apă”

Una e ca o mașină să funcționeze pe aer, dar cele mai recente afirmații privind propulsia cu apa este alta.  Da, vă puteți conduce mașina pe apă. Tot ce trebuie este să construiești un „hibrid care arde apa”, cum este și cazul lui Florin Calauz.

Cum arată Dacia Logan cu motor pe apă. Câți km a făcut bărbatul din Baia Mare cu doar 1 litru
Genepax, mașina japoneză care merge doar cu apă

Cheia constă în preluarea electricității din sistemul electric al mașinii pentru a electroliza apa într-un amestec gazos de hidrogen și oxigen. Acest procedeu este denumit oxihidrogen. De obicei, amestecul are un raport de 2: 1 atomi de hidrogen la atomi de oxigen.

Acesta este apoi introdus imediat în colectorul de admisie pentru a înlocui o parte din benzina. Aceste „kituri” simple vă vor crește consumul de combustibil și vă vor reduce facturile și dependența de combustibil străin cu 15 până la 300 la sută. Există o companie japoneză, Genepax, care prezintă un prototip care nu rulează decât pe apă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI