Ordinul ministrului Muncii spune că persoanele aflate în prag de pensionare nu mai sunt nnevoite să obțină de la angajatori și să depună la dosar adeverințe care dovedesc vechimea, iar Casa Națională de Pensii Publice și casele teritoriale s-au conformat.
Ordinul ministrului Muncii și Protecției sociale 1.783/2019 este un act administrativ intern, motiv pentru care nu a avut nevoie de publicarea în Monitorul Oficial. Astfel, data intrării în vigoare este cea menționată în document, scrie avocatnet.ro.
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat, de asemenea, simplificarea procedurilor de ieșire la pensie, precizând faptul că a inițait un ordin în acest sens. Iată lista documentelor necesare care trebuie depuse la dosarul de pensionare.
Potrivit ministrului Violeta Alexandru, ANOFM (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă), ANPIS (Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, dar și Casa Națională de Pensii (CNPP) au acces la REVISAL din data de 1 ianuarie. Aceasta este o bază de date cu toți angajații din România, gestionată de Inspecția Muncii:
”Astăzi (12 decembrie 2019 – n.r.) am cerut redactarea şi am şi semnat un Ordin pentru ca ANOFM, ANPIS, Casa Naţională de Pensii să aibă, de la 1 ianuarie 2020, acces direct în REVISAL, baza de date cu toţi angajaţii din România gestionată de Inspecţia Muncii. Nu accept ca o persoană care trebuie să primească, la timp, indemnizaţie, pensie, ajutor de şomaj să meargă personal după diferite adeverinţe sau să aştepte ca o instituţie să îi comunice alteia diferite informaţii”, a scris ministrul Muncii pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, toate instituţiile din coordonarea Ministerului Muncii vor lua, pe baza unei parole de acces, datele necesare despre situaţia solicitantului, direct din REVISAL, mai arată ministrul citat.