Amenzi uriaşe pentru românii care nu ţin cont de acest detaliu! În ultimii ani, ca măsură socială de ajutor, angajații bugetari au primit de la stat vouchere de vacanță. După cum le spune și numele, aceastea sunt menite pentru a fi folosite pentru sejururi, dar doar pe teritoriul României. De anul acesta, conform noii OUG, vor primi vouchere de vacanță și angajații de la privat, dar după anumite criterii. Problema, însă, ca și în cazul voucherelor dde hrană, este că unii români au decis să facă ceva bani în plus din vânzarea acestor vouchere de vacanță. Ceea ce, poate nu știu, atrage amenzi uriaşe pentru românii care nu ţin cont de acest detaliu.
Anul 2022 a venit cu multe probleme, de ordin bugetar mai ales, pentru actuala guvernare. Așa se face că au existat incertitudini asupra programului social care prevede acordarea voucherelor de vacanță.
În cele din urmă, Ministerul de Finanțe anunța că există banii necesari pentru a susține proiectul, acesta venind și cu o noutate. Din acest an angajații din privat vor putea primi, la rândul lor, vouchere de vacanță, dar în anumite condiții.
Deși mulți s-ar fi așteptat ca în 2022 suma voucherelor să crească, Ministerul de Finanțe anunța menținerea aceluiași plafon de 1.450 de lei. În contextul actual, prețurile au crescut cu peste 50%, mai ales la serviciile de profil.
Deci, banii acordați prin aceste vouchere sunt extrem de puțini. Din păcate, cei 1.450 de lei nu acoperă un sejur de două persoane. Așa s-a ajuns la situația ca unii români, beneficiari ai acestor vouchere, să găsească noi modalități de a face bani.
Legea și OUG care stau la baza acestui program social, ca și în cazul voucherelor de hrană de 250 de lei, prevede clar că tichetele sunt nominale și netransmisibile. Cu alte cuvinte, voucherele de vacanță nu pot fi înstrăinate, împrumutate sau vândute unei tețe persoane.
În acest caz, legea spune clar că cei prinși vor plăti scump. Este vorba de amenzi uriaşe pentru românii care nu ţin cont de acest detaliu, care ajung și la 30.000 de lei.
Amenda de 30.000 de lei este specificată în articolul 28 din Legea 165/2018:
„(1) Constituie contravenţie următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
a) utilizarea biletelor de valoare în alt scop decât cel prevăzut de prezenta lege;
b) solicitarea şi/sau furnizarea de numerar în schimbul biletelor de valoare sau pentru fracţiuni din acestea;
c) refuzul nejustificat al operatorilor economici şi unităţilor care acceptă bilete de valoare de furnizare a bunurilor sau serviciilor. Refuzul este justificat dacă există bănuieli întemeiate privind autenticitatea biletelor de valoare, identitatea dintre titularul biletelor de valoare şi beneficiarul acestora;
d) diminuarea valorii nominale a biletelor de valoare acordate angajaţilor;
e) emiterea de bilete de valoare cu alte valori nominale decât cele prevăzute de prezenta lege;
f) emiterea de bilete de valoare de către alte entităţi decât cele prevăzute la art. 5 alin. (1);
g) comercializarea biletelor de valoare contra unei fracţiuni de preţ sau a altor bunuri/servicii decât cele stabilite prin prezenta lege;
h) comercializarea de către salariaţi şi/sau de către unităţile prevăzute la art. 11 alin. (2) şi (3) a tichetelor de masă contra unor produse, altele decât cele alimentare;”