Gigantul Kaufland a încasat o amendă uriașă din cauza unui client, după ce acesta a formulat o plângere care a generat o investigație în urma căreia s-a descoperit că operatorul a refuzat un drept cumpărătorului. Ce lege majoră s-a încălcat și care este valoarea sancțiunii pe care trebuie să o plătească lanțul de supermarketuri, afli în rândurile de mai jos. Iată ce a descoperit ANSPDCP.
Discounterul german Kaufland a încasat recent o nouă amendă pentru încălcarea GDPR. Investigația a fost demarată după ce o persoană vizată a formulat o plângere în care reclama faptul că operatorul a refuzat să-i furnizeze o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta a fost în respectiva incintă comercială.
În urma investigației efectuate s-a reținut că operatorul avea obligația de a comunica o copie a înregistrării ce conținea imagini privitoare la persoana vizată, ca urmare a exercitării dreptului de acces de către acesta.
Comunicarea imaginilor poate fi efectuată de operator prin luarea măsurilor de obturație („blurare“) a acelor fragmente care ar putea să aducă atingerea drepturilor și libertăților altor persoane fizice, dacă este cazul.
Astfel, operatorului îi revine obligația de a adopta o serie de măsuri tehnice și organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces a persoanei vizate, cu respectarea drepturilor altor persoane fizice, în același timp.
Citește și: Produsele care apar astăzi în toate magazinele Kaufland România. Toți clienții se vor bucura
În urma investigației, Autoritatea Națională de Supraveghere a constatat că operatorul Kaufland România nu a comunicat complet înregistrările video solicitate, ceea ce constituie o încălcare a art. 15 alin. (3) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.
Pe cale de consecință, Kaufland a fost sancționat contravențional cu o amendă în cuantum de 148.46,4 lei (echivalentul a 3.000 EURO).
De precizat că o companie poate fi sancționată cu interzicerea temporară sau chiar permanentă a activității de prelucrare a datelor, la care se adaugă amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri.