Alimentul care trebuie consumat în fiecare zi. Beneficiile necunoscute pe care le are

Alimentul care trebuie consumat în fiecare zi. Beneficiile necunoscute pe care le are
Alimentul care trebuie consumat în fiecare zi. Beneficiile necunoscute pe care le are

Hipertensiunea arterială este o problemă cu care se confruntă tot mai mulți români, de la vârste din ce în ce mai fragede. Consumul zilnic al acestui aliment minune va avea beneficii nebănuite pentru sănătate.

Alimentul minune ce scade hipertensiunea arterială. Ce alte beneficii necunoscute are?

Specialiștii în nutriție au catalogat avocado drept un „super aliment”. Este bogat în potasiu, care ajută la reglarea cantității de sodiu din organism, contribuind, astfel, la reglarea tensiunii arteriale. De asemenea, avocado mai conține calciu, magneziu și vitamina E – alți compuși ce joacă un rol important în scăderea hipertensinii arteriale -, și betacaroten, concentrația acestuia fiind cea mai mare în pulpa din zona cea mai apropiată de coajă.

Din nefericire, primele semne ale hipertensiunii arteriale apar abia când problema devine una serioasă. Se spune despre ea că este un „criminal tăcut”, tocmai din această cauză. Printre simptomele caracteristice se numără durerile de cap, respirația scurtă, sângerările nazale, stările de amețeală și oboseală, dureri în piept, prezența sângelui în urină și tulburările de vedere. Specialiștii le recomandă adulților cu tensiune arterială ce depășește 120/80 și care nu au alte afecțiuni să își crească cantitatea de potasiu din dietă.

Alimentul care trebuie consumat în fiecare zi. Beneficiile necunoscute pe care le are
Alimentul care trebuie consumat în fiecare zi. Beneficiile necunoscute pe care le are

Ce alte alimente, în afară de avocado, sunt recomandate celor care suferă de hipertensiune arterială?

În cazul persoanelor cu hipertensiune arterială, se aplică principiile dietei DASH (abordări dietetice pentru oprirea hipertensiunii). Din lista alimentelor ce trebuie consumate zilnic fac parte:

  • Caise şi suc de caise
  • Pepene galben
  • Laptele fără grăsimi sau cu conţinut scăzut de grăsimi (1%)
  • Iaurt fără grăsimi
  • Suc de grapefruit şi grapefruit (consultă medicul dacă iei, în paralel, un medicament pentru scăderea colesterolului)
  • Ciuperci
  • Portocale şi suc de portocale
  • Mazăre
  • Cartofi
  • Prune şi suc de prune
  • Stafide şi curmale
  • Spanac
  • Roşiile, sucul de roşii şi sosul de roşii
  • Ton

Un alt aliment cu efecte nebănuite pentru sănătate este guava. Sucul acestui fruct poate ajuta la scăderea hipertensiunii arteriale și este și o sursă importantă de vitamina C. Potrivit specialiștilor în domeniul nutriției, cei care consumă între o jumătate și un kilogram de guava, în fiecare zi, și-ar putea scădea tensiunea arterială cu până la 7,5/8,5 mmHg. Mai mult, acest fruct duce la scăderea nivelului colesterolului „rău” (LDL) din sânge cu până la 7%, crescând, în același timp, valoarea colesterolului „bun” (HDL) cu aproximativ 5%.

Ce efecte nedorite poate avea o dietă bogată în alimente ce conțin potasiu pentru sănătate?

Potasiul este doar unul dintre compușii cu efecte benefice asupra organismului uman, dar asta nu înseamnă că trebuie consumat în exces. Cantități prea mari pot avea efecte nedorite în cazul persoanelor cu afecțiuni renale. Dacă rinichii nu sunt capabili să elimine potasiul din sânge, acesta se va acumula în concentrații prea mari.

Nici consumul excesiv de avocado nu este recomandat, pentru că poate duce la creșterea în greutate. Avocado este un aliment bogat în grăsimi, chiar dacă este vorba despre cele nesaturate. Ar trebui evitat total de persoanele care au alergie la latex.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI