Singurii carbohidrați buni pe care trebuie să îi mâncăm. Din păcate, românii nu se înghesuie la ei

Singurii carbohidrați buni pe care trebuie să îi mâncăm. Din păcate, românii nu se înghesuie la ei

Trebuie să avem echilibru atunci când vorbim despre o alimentație sănătoasă. Acest lucru este valabil și în cazul consumului de carbohidrați, cunoscuți ca fiind surse excelente de energie pentru corp și pentru creier.

Singurii carbohidrați buni pe care trebuie să îi mâncăm

Așadar, de ce să renunțăm la alimentele tale preferate, dacă putem găsi o cale de a ne bucura de benefiiciile lor. Aici vorbim de macronutrienți ce reprezintă una dintre sursele cele mai importante surse de energie din organism. Carbohidrații sunt astfel conținuți de alimente prezente frecvent în meniul nostru, cum ar fi cartofi, fasole, pâine, orez, paste, pizza, cereale, dar și băuturi cum ar fi berea sau vinul.

De obicei, dacă o persoană dorește să scadă în greutate, i se recomandă să elimine complet carbohidrații din alimentație. Dar nutriționiștii au căzut de acord ca această categorie de aliemnte să însemne circa o treime din ceea ce mâncăm în fiecare zi. Întrebarea care se pune este: sunt su nu buni carbohidrații pentru organism?

Ce recomandă nutriționiștii

Iar răspunsul este că există și carbohidrați buni. Aici ne referim la cei care conțin fibre și se absorb lent în organism, eliberând energie tot lent. Mai mult, acești carbohidrați mai conțin și calciu și mai puțin de jumătate din caloriile grăsimilor. De altfel, cerealele sunt o excelentă sursă de minerale, cum ar fi fier, zinc și magneziu. Mai mult decât atât, acestea sunt bogate și în vitamina B, un antioxidant esențial pentru sănătataea sistemului nervos. Dar nu același lucru se poate spune și despre carbohidrații rafinați cum ar fi pizza, pâinea albă și dulciuri, niște alimente lipsite de nutrienți, ce provoacă acumularea de kilograme.

Astfel, nutrioținiștii recomandă consumul de carbohidrați bogați în fibre, cum ar fi orezul brun, pâinea și pastele din făină integrală, legumele, nucile, semințele, cereale neprocesate și cartofii dulci. Având un aport nutritiv de neegalat, aceste alimente au nevoie de mult timp pentru a se digera, astfel că prelungesc senzația de sațietate și contribuie la sănătatea sistemului metabolic. Mai mult, carbohidrații conțin și probiotice esențiale, ce refac flora intestinală și îmbunătățesc activitatea sistemului digestiv.

De menționat este că pierderea rapidă în greutate aduce la pachet și o serie de efecte neplăcute, în cazul în care elimini toate categoriile de carbohidrați din dietă. Iar aceste efecte pot fi amețeala, probleme digestive, starea de oboseală, durerile de cap, irascibilitatea și pofta de dulce. Ce trebuie însă să schimbi? Pâinea albă. Sunt accepate variantele graham sau pâine din cereale integrale..

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI