Alimentele neștiute care te calmează. Așa vei avea o viață mai liniștită, ce recomandă specialiștii

Alimentele neștiute care te calmează. Așa vei avea o viață mai liniștită, ce recomandă specialiștii
Alimentele neștiute care te calmează.

Alimentele neștiute care te calmează. În contextul în care milioane de adulți sunt anxioși și nervoși din diverse motive se vorbește și despre calmare și relaxare, iar specialiștii chiar recomandă a fi consumate anumite alimente care au un conținut ridicat de nutrienți și care pot veni în ajutor pentru a combate situațiile de stres.

Alimentele neștiute care te calmează

În ajutor, spun studiile publicate, vine consumul de legume și fructe crude. Un consum regulat al acestora poate reduce simptomele depresiei, poate îmbunătăți starea de spirit și satisfacția vieții. O lucrare științifică indică faptul că acestea pot afecta într-un mod pozitiv sănătatea mintală a unei persoane. Include deci în regimul zilnic alimente precum mere, banane, morcovi, citrice, castraveti, kiwi, salata verde, spanac si alte legume cu frunze verzi.

În ajutor vine și dovleacul, prin conținutul său ridicat de magneziu. El te poate susține în perioade de anxietate și nervozitate. Totodată, dovleacul este excelent și în ameliorarea oboselii și a îmbunătățirii abilităților cognitive. Unele soiuri de dovleac sunt plăcute la gust și pot fi consumate chiar și crude, însă pulpa lor poate fi adăugată și în supe salate, produse de patiserie, risotto și multe altele.

Nucile, de asemenea, reprezintă o sursă bogată în acid alfa-linolenic, element bun pentru creșterea stării de spirit și pentru reducerea anxietății. Un studiu al oamenilor de știință de la Universitatea California din Los Angeles (SUA) a indicat faptul că acestea ajută la combaterea depresiei.

Ce trebuie să consumi în perioade de stres și de nervozitate

Alimentele fermentate au și ele un impact pozitiv. Acestea îmbunătățesc microflora intestinală, care, la rându-i, reduce efectele stresului și afectează în mod pozitiv funcționarea sistemului nervos. Aceste alimente fermentate includ chefirul, sosul de soia și iaurtul.

Nu în ultimul rând, laptele, prin conținutul bogat de vitamina D, poate ajuta la combaterea anxietății și nervozității, reducând și simptomele depresiei și crescând nivelul de energie. Laptele ajută, totodată și la îmbunătățirea calității somnului. Însă dacă din anumite motive nu poți consuma lapte de vacă sau lapte de capră, poți încerca să bei lapte vegetal, fortificat cu vitamina D: migdale, soia etc.

Și cerealele ajută ca creierul să se calmeze creierul în ritm constant, prin producerea de serotonină. Datorită digestiei lente, ele asigură un aport energetic pentru o lungă durată de timp, motiv pentru care chiar sunt foarte recomandate persoanelor care duc o viață agitată, celor care au multe griji, dorm puțin sau se simt foarte obosite.