Alimentele care îți aduc cea mai multă energie. Ce să combini pentru o vitalitate crescută

Alimentele care îți aduc cea mai multă energie. Ce să combini pentru o vitalitate crescută
Care sunt alimentele pe care nu trebuie sa le combini

Nutriționiștii au dezvăluit care sunt alimentele care îți aduc cea mai multă energie. Pentru a beneficia de mai multă energie și pentru a oferi organismului nostru tot ce are nevoie este extrem de important cum combinăm alimentele. Ce să combini pentru o vitalitate crescută, vezi un pic mai jos.

Ce să mănânci ca să ai mai multă energie. Ce alimente nu se combină niciodată

Consumul de alimente nesănătoase sau mâncate în combinații greșite, aduce un efect negativ major asupra organismului, cum este fermentația alimentelor, precum și apariția anumitor boli, precum ciroza.

„Ciroza este o boală care poate să apară, fiziologic vorbind, dacă accesăm combinații alimentare care nu sunt potrivite pentru corpul nostru și care produc fermentație”, spune medicul nutriționist Adelina Roșu, conform Antena 3.

Ce alimente nu se combină

Asrfel, cei care vor să aibă un stil de viață sănătos nu trebuie niciodată să combine fasolea cu carne, cartofii cu carne sau anumite fructe combinate cu produse de proveniență animală.

„Acea fermentație constantă în organismul nostru, împreună cu stresul și cu furia, pot produce ciroza”, a explicat Adelina Roșu.

Carnea te face puternic

Un aliment de bază în România este carnea, dar ea se pare că are mai multe efecte negative decât pozitive. Partea bună este că acest aliment poate fi ușor înlocuit cu variante mult mai sănătoase.

„Carnea ne ajută să ne împământăm, să fim puternici, să avem energie. Carnea e proteină în mare măsură, pe lângă fibre și alți nutrienți. Proteinele pot fi aduse în corpul nostru și prin alte alimente precum leguminoasele. Tot ce este bob: fasole, linte, năut. Dar nu în combinații cu carne, pentru că astfel se produce fermentație.

De exemplu, fasolea, combinată cu pastele făinoase, aduce toți aminoacizii de care am nevoie în corp pentru a se forma proteina completă. Fasolea poate fi făcută ca o pastă, se pot pune condimente acolo, se pot pune ierburi aromate care să ne ajute corpul și să ne aducă acea plăcere a gustului. Se poate pune boia afumată, care are acel gust de afumătură de care are nevoie simțul nostru gustativ pentru a avea plăcere și pentru a aminti de carne”, a mai spus nutriționistul.

Cartofii să se consume rar

Cartofii se combină greu cu alte alimente și conțin carbohidrați, astfel că ar fi bine ca ei să fie consumați foarte rar, mai ales dacă vrem să slăbim.

Peștele este luat în considerare în alimentația celor care vor să renunțe la alt tip de carne, însă este bine să știm cum putem să îl consumăm, dar și ce persoane este indicat să îl evite.

Cu ce se combină peștele

„Peștele se combină cel mai bine cu legume și cu lămâie, cu acea vitamina C, care să alchimizeze carnea care este acidă. Referitor la pește, este foarte important de unde provine el și e foarte important dacă e sau nu potrivit pentru corpul nostru. Peștele, fiind un mamifer care nu doarme, ci este treaz tot timpul, ar fi indicat să nu fie consumat de persoanele agitate, pentru că le potențează acea stare de anxietate, de agitație.

E foarte important să ne verificăm corpul când luăm o decizie să consumăm un aliment. Acel aliment, pe lângă materia brută, calorii și nutrienți, are și o energie, pentru că noi suntem energie. Și este indicat să ne întrebăm dacă acea energie aduce un plus de energie sau ne coboară energia sau o transformă în așa fel încât să nu ne simțim noi bine”, a explicat Adelina Roșu, potrivit sursei citate mai sus.

Ce brânză este recomandată de nutriționiști

Persoanele care preferă brânza ar fi bine dacă ar consuma brânză fără lactoză. Lactoza ne poate da o stare de balonare, iritație sau inflamație, lucruri produc disconfort organismului.

Semințele pot înlocui carnea

Semințele sunt alimente care ajută la înlocuirea cărnii. Semințele pot fi consumate în salate, în ciorbe, dar numai hidratate, puse într-un bol cu apă cu 2-3 ore înainte de consum.

Ce pâine trebuie să mâncăm

Pâinea nu trebuie evitată, însă contează ce pâine alegem să mâncăm. Pâinea albă nu este recomandată, dar pâinea neagră, cea cu maia și cea integrală sunt mai mult decât indicate, însă fără a se face exces. Se recomandă consumul a 2-3 felii de pâine pe zi.

Cu ce se înlocuiește desertul

Nu în ultiumul rând, desertul poate fi înlocuit cu succes de stafide, curmale, sucuri de fructe sau fructe proaspete, iar atunci când simțim nevoia să ne răsfățăm, apelăm la o înghețată cu fructe de sezon.