Revoluția vine din Vest: cum o să schimbe Alianța Vestului mersul României

Sursa: Facebook/Emil Boc

Alianța Vestului formată din primarii orașelor Timișoara, Arad, Oradea și Cluj-Napoca are în plan proiecte mărețe pentru dezvoltarea Transilvaniei. Sunt proiecte pe care niciun guvern n-a reușit să finalizeze în aproape 30 de ani.

Primarii liberali Nicolae Robu (Timișoara), Emil Boc (Cluj-Napoca), Ilie Bolojan (Oradea) și Gheorghe Falcă (Arad), care au format Alianța Vestului, vor, în principal, să dezvolte infrastructura unei bune părți din Transilvania.

Acești primari au înțeles că pentru a îmbunătăți economia regională, educația și turismul, ai nevoie întâi de autostrăzi (bune) și căi ferate și trenuri care asigură legătura între ele. Altfel, dacă fiecare se dezvoltă independent, rezultă niște “insule” urbane care nu comunică între ele decât pe internet.

Cum vrea Alianța Vestului să dezvolte infrastructura Transilvaniei

Evident, primii pași în dezvoltarea celor patru mari orașe din vestul țării sunt proiectele de creștere a mobilității dintre ele:

  • Să accelereze realizarea Autostrăzii Transilvania;
  • Să susțină și să urgenteze finalizarea proiectului Autostrada ViaCarpathia – aceasta ar urma să pornească de la Vama Borș, să treacă prin Oradea, Arad, Timișoara și Lugoj și apoi să se ramifice: ruta sudică va continua spre Drobeta Turnu Severin și Calafat, iar ruta secundară va continua spre Deva, Orăștie, Sibiu, Pitești, București, Constanța;
  • Să finalizeze Autostrada Timișoara – Belgrad (deci, se are în vedere și crearea unei legături cu restul Europei);
  • Finalizarea tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN-T (este o rețea care presupune dezvoltarea unor căi navigabile de va 11.250 km, care vor include 210 porturi fluviale, 294 de porturi maritime și 366 de aeroporturi);
  • Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional;
  • Creșterea mobilității ecologice în zona metropolitană prin proiecte de dezvoltare a unor mijloace de transport în comun nepoluante (inclusiv metrou metropolitan);
  • Sprijinirea legii parteneriatului public-privat pentru proiecte de infrastructură.
Sursa: G4Media
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI