Afacerea cu care un român a dat lovitura. Ionel Burtea a moştenit de la bunici un teren pârloagă. A descoperit că terenul este o adevărată comoară și a investit sume semnificative de bani pentru a da naștere brandului Abund Berry. A început cu vin de mure și apoi a dezvoltat tot felul de produse. Acum, românul se pregătește să își extindă culturile.
Afacerea cu care Ionel Burtea a dat lovitura. După ce a terminat facultatea, Ionel Burtea a decis să investească într-un teren primit moștenire de la bunicii săi, pentru a pune bazele brandului Abund Berry. Afacerea a debutat în anul 2017, cu un prim hectare de mure. Românul a început să cultive fructele fără să știe prea multe informații despre agricultură.
Cu perseverență, Ionel Burtea a reușit să aducă pe piață un produs apreciat de mulți români. Primul produs pe care l-a lansat a fost vinul de mure. A fost „vedeta” vânzărilor, potrivit relatărilor sale. A continuat apoi cu vinul de zmeură, care a atras imediat atenția consumatorilor.
Pentru că cererea era ridicată, Ionel Burtea a început să cultive mai multe fructe, din care a produs vin, rachiu, sirop și cidru. În prezent, tânărul are în grijă 20 de hectare de plante. Business-ul a fost ridicat în familie. Părinții și sora afaceristului vin mereu în sprijinul acestuia.
„Ne dorim acum să ne extindem şi pe spaţii protejate, pe sere în care să avem factorul climatic drept un factor de protecţie. Anul acesta a fost foarte provocator pentru noi. Am simţit nevoia să mergem mai departe pe spaţii protejate. Noi ne-am dorit să mergem şi către zona de procesare, unde am început cu vinul de mure, care a fost factorul diferenţiator în piaţă, iar apoi ne-am dezvoltat pe vin de zmeură, rachiu, sirop şi cidru”, a spus Ionel Burtea, într-o intervenție pentru ZF.ro.
Produsele Abund Berry, realizate de Ionel Burtea, sunt comercializate în mod special prin intermediul internetului. Antreprenorul care a creat brandul cu pricina este pasionat și de marketing, 20% din timp concentrându-se pe realizarea de reclame pentru produsele sale.
O sticlă de vin de mure de la brandul Abund Berry se vinde la prețul de 35 de lei, în timp ce un sirop de mure se vinde cu 14 lei. În prezent, în stocul companiei există 40.000 de litri de vin de mure. 12 angajați se ocupă de procesarea corectă și ambalarea produselor lansate pe piață. Potrivit spuselor lui Ionel Burtea, numărul angajaților ar urma să se dubleze.
Brandul Abund Berry este promovat în multe orașe mari din România. Afacerea a înregistrat venituri peste medie. În anul 2020, Abund Berry a înregistrat 1, 1 mil. lei, cu 130% mai mult decât ce a încasat anterior.
„Pe partea de online am început în 2018 să avem propriul site, să fim prezenţi în online. Iar pandemia nu ne-a prins nepregătiţi. Lucrul acesta s-a văzut în cifra de afaceri de anul trecut, unde partea de online a fost de 40%, iar anul acesta deja am depăşit acest nivel”, a spus Ionel Burtea.
Citește și: Afacerea cu care două românce au dat lovitura în Italia. Au mare succes, toată lumea le caută produsele
Antreprenorul a spus că are în plan să își extindă culturile în spații protejate și să ajungă la opt hectare de seră. Vinul de mure va deveni, pe viitor, un produs digital, potrivit lui Ionel Burtea.