Când vine vorba de orice operațiune bancară, fiecare are avantajale și riscurile sale. Oricum, este important să țineți cont de sfatul unui bancher. Pe lângă sfaturi, este important să știi și care sunt cele două tipuri de tranzacții pe care nu ar trebui să le faci niciodată online.
De la automatizarea facturilor la obținerea unui împrumut, aproape fiecare operațiune bancară online poate fi gestionată de pe ecranul smartphone-ului în aceste zile. Având în vedere viteza și confortul, de ce ar vizita cineva o sucursală dacă nu ar fi nevoit să o facă?
Specialiștii bancari spun că, în timp ce unele tranzacții au sens să fie gestionate online, se recomandă gestionarea transferurilor electronice și transferurilor mari de numerar în persoană, la o sucursală a unei bănci sau a unei cooperative de credit.
După cum bine se știe, activitatea frauduloasă este în creștere în ceea ce privește transferurile electronice și alte activități precum transferurile mari de numerar, și tocmai din acest motiv și această recomandare.
Experții în securitate cibernetică și bancară spun că prădătorii online țintesc transferurile electronice și transferurile bancare mari cu mai multă îndemânare și frecvență, iar sucursala locală bancară ar putea fi cel mai sigur loc pentru a efectua ambele tipuri de tranzacții.
Potrivit experților, „escrocii vă presează să le virați bani pentru că este ușor să vă ia banii și să dispară. Transmiterea de bani prin servicii precum MoneyGram și Western Union este ca și cum ai trimite bani lichizi – odată ce i-ai trimis, de obicei nu-i mai poți primi înapoi. Nu transferați niciodată bani unei persoane pe care nu ați cunoscut-o personal – indiferent de motivul invocat.”
Așadar, este important să știți cui trimiteți fondurile și care este motivul pentru care le trimiteți, în acest fel evitând posibilele situații de acest fel.
Majoritatea băncilor confirmă că, în unele cazuri, este mult mai bine ca acest gen de tranzacții să fie făcute fizic. De exemplu, băncile pot solicita clienților să viziteze o sucursală pentru cazuri speciale, cum ar fi transferurile internaționale, dar transferurile electronice în persoană sunt întotdeauna cele mai bune, indiferent de politica internă a instituției financiare.
Oamenii folosesc uneori termenul „transfer de numerar” în mod interschimbabil cu „transfer bancar”, însă cele două procese sunt diferite, în ciuda asemănărilor și a rezultatelor identice. Ambele tipuri de transferuri mișcă bani între conturi fără a transporta numerar fizic și ambele au ca rezultat un debit dintr-un cont și un credit în altul.
Western Union spune că diferența constă în faptul că transferurile electronice sunt transferuri electronice de fonduri, sau EFT-uri, care sunt transmise direct între bănci. În schimb, transferurile în numerar, sau transferurile bancare, se bazează pe casa de compensare automată, cunoscută și sub denumirea de ACH, o rețea terță care servește drept facilitator.
Ca și frauda prin transfer bancar, cazurile de infractori care vizează transferurile ACH online „sunt într-o creștere exponențială”, potrivit experților, și bineînțeles, cele mai frecvente ținte sunt, de obicei, cele mai mari transferuri.
Așadar, indiferent de ce operațiuni aveți de făcut, deși tentația de a folosi dispozitivele smart, sfatul unui bancher este să mergeți la bancă. Este mai sigur și astfel evitați potențilele atacuri ale hackerilor.