Creșterea vânzărilor Dacia a încetinit în trimestrul al treilea. Chiar dacă acestea au fost peste cele din perioada similară a anului trecut, procentul de creștere s-a diminuat, comparativ cu lunile anterioare ala anului. Astfel, în primele șase luni ale anului, compania Dacia se putea lăuda cu un avans de aproape 25%. Experții au analizat cauzele care au condus la încetinerea creșterii. Află, din rândurile de mai jos, cum a ajuns compania Dacia în această situație.
La nivel global, Dacia a vândut în al treilea trimestru 148.124 autoturisme. Numărul autoturismelor vândute este cu 2,4 % mai mare decât numărul celor vândute în trimestrul trei din 2022.
Lucrurile nu stau la fel de bine și în ceea ce privește creșterea anuală. Datele arată că media celor trei trimestre este de 16,7%, un procent mic, comparat cu cel pe care marca îl avea la finalul lui iunie. La acel moment, Dacia avea o creștere anuală de 24,2% .
Încetinirea creșterii vânzărilor a fost influențată de mai mulți factori. Printre aceștia se numără scăderea cererii de automobile în Europa dar și criza de semiconductori care a pus presiune pe fabrici și pe prețurile automobilelor.
În ceea ce privește mașinile cumpărate, în topul celor mai vândute modele se află:
În prezent, Dacia are o cotă de piață de 4,4%, pe segmentul de autoturisme, fiind în continuare peste cea de anul trecut, dar numai cu 0,1 puncte procentuale. În schimb, pe canalul de vânzări al persoanelor fizice, cota ajunge la 8,4.
În primele nouă luni ale anului, Dacia a vândut în România 36.069 vehicule, în creștere cu 29,2 %. Spre deosebire de celelalte companii, Dacia a profitat de programul Rabla, reușind astfel să-și majoreze cota de piață cu 3,0 puncte procentuale.
„Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând o creștere de 16,7 % în primele 9 luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Sunet mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia”, a declarat Xavier Martinet, director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.
Citește și: Dacia sport senzațională, așa cum nu ai mai văzut: ar băga în faliment BMW și Mercedes, dacă s-ar construi