În urmă cu trei ani gigantul Renault se lăuda cu cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, Dacia Spring, iar vânzările modeluli construit la Mioveni aveau să crească. Într-o mișcare surpriză Renault anunță că Dacia Spring se ieftinește, astfel că modelele construite nu la Mioveni, ci la fabrica Dacia din Maroc.
În martie 2021, Dacia ne-a dat o veste proastă. În ciuda faptului că a oferit noul Spring EV la un preț hilar de mic în Germania, compania a renunțat în mod răsunător la speranțele că supermini-ul electric ultra accesibil va face saltul într-o piață invadată de modele ceva mai scumpe.
Află detalii despre: Lovitură dură pentru Dacia Renault. Vestea vine tocmai din Franța
Prețurile nu erau confirmate, având în vedere că ratele dobânzilor aveau o fluctuație mai mult decât predicțiile, dar cu un preț de aproximativ 20.000 de euro în Germania, speranțele erau mari că acesta ar putea fi cel mai ieftin EV cu cinci uși.
Mașina este o versiune a modelului Renault City K-ZE, construit și vândut în prezent exclusiv în China. City K-ZE este la rândul său o versiune electrică a modelului Kwid, un mini-SUV cu cinci uși și patru locuri, vândut în India, Brazilia și alte piețe emergente. Dacia declara că Spring Electric va avea o autonomie de cel puțin 200 de kilometri.
Pentru bani puțini, nu obțineai o autonomie prea mare, având în vedere că bateria era una micuță de 27 kWh, care ajungea la doar 230 de km, iar cu doar 44 CP și un timp de 19 secunde de la 0 la 100 km/h, este mai placid decât Tesla Plaid.
Vezi și: Moment istoric pentru Renault. Ce mișcare colosală a făcut proprietarul Dacia
Statutul Marocului ca centru regional de producție de vehicule electrice a fost întărit de anunțul producătorului auto francez Renault Group, care a anunțat că va muta producția modelului său hibrid din România la Tanger în al doilea trimestru al anului 2024.
Noua linie de producție pentru modelul Dacia Jogger ar trebui să producă până la 120.000 de vehicule pe an.
Pe lângă noua linie de producție a modelului Jogger, fabrica din Maroc a început și producția pentru Dacia Spring, iar anunțul venit din Tanger ar putea însemna o schimbare a opticii de producție și vânzare a acestui model electric.
Reprezentanța din Maroc a Renault, conform unor date recente, ar putea scoate pe piață un model de Dacia Spring cu până la 3.000 de euro mai ieftin față de prețul actual din piață.
Unul din motivele acestei posibile ieftiniri este și comportamentul pieței constructoare de mașini electrice, ca urmare a diminuării crizei semiconductorilor pentru acest segment.
Noile modele de Dacia Spring ce vor fi lansate la începutul anului viitor, ar putea veni cu prețuri mai mici, față de modelul actual.
Citește despre: Mini Duster, maşina cu care Dacia vrea să dea lovitura. Cum va arăta şi când va intra pe piaţă
Așa se face că, de exemplu, Dacia Sprin Essential, care avea un preț de plecare de 21.138 de euro, va fi vândut cu 18.400, iar modelul Dacia Spring Expression, versiunea superioară, care avea un preț inițial de 22.060 euro, va fi scoasă la vânzare cu 19.300 de euro.
Aceste prețuri se regăsesc doar pe piața marocană, în ceea ce privește cea europeană, prețurile variantei Expression trece peste 20.000 de euro în acest moment, după cu urmează:
Deși variantele noi anunțate de Renault vor ajunge și pe piața britanică, una din cele mai bune piețe pentru modelele Dacia, nu a fost anunțat încă un preț pentru lansările de anul viior.
Pe 18 iulie a.c., Renault anunța cifrele pentru primul semestru al acestui an, iar în dreptul modelelor Dacia, procentul de creștere a fost cu 24% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
În pofida îmbunătățirilor, problemele legate de lanțul de aprovizionare persistă, reducând producția marocană a Dacia Sandero cu 20.000 de unități în această perioadă, a declarat un executiv al companiei.
Vânzările modelului Spring fabricat în China, unul dintre cele mai accesibile modele electrice de pe piața franceză, au urcat cu 38%, în timp ce vânzările modelului Sandero au crescut cu 24%.
Vânzările de vehicule electrice și hibride au crescut vertiginos în Uniunea Europeană în ultimii trei ani, stimulate de subvențiile guvernamentale și de flotele corporative care caută opțiuni de vehicule cu emisii reduse sau zero.