Gigantul Renault își propune să facă o revoluție și evoluție, cel puțin la fabrica din Mioveni. Concret vorbim despre maşina produsă de Dacia care ar putea fi condusă de tinerii cu vârste sub 18 ani. Așadar, dacă ai sub această vârstă, cu siguranță te interesează acest subiect.
În urmă cu 11 ani, Renault scotea pe piață o micromașină ce avea sp schimbe întreaga industrie auto. Vorbim, așadar, despre Renault Twizy care, de la lansarea sa în 2012, cvadriciclul electric de la Renault, o mașină unică, și-a găsit locul în peisajul mobilității urbane, precum și în lumea mai recentă a mobilității partajate.
Vezi și: Dacia Duster electrică va scăpa Renault de amenzi. Cum va arăta și ce motorizări va avea
Povestea lui Twizy a început la Renault în 2007, cu o echipă de entuziaști convinși că există un loc pe piață pentru un vehicul electric urban accesibil. Micromașina este un hibrid între un moped și o mașină.
Conform producătorului, a fost nevoie de doi ani pentru ca proiectul să primească undă verde, apoi de încă un an pentru a proiecta un prim prototip. În 2011, a venit timpul ca Twizy să fie acreditat și apoi, în cele din urmă, Twizy a fost lansat în 2012.
Prin urmare, a fost nevoie de cinci ani pentru ca Renault Twizy să intre în scenă. Cu toate acestea, și în prezent, cvadriciclul rămâne fără egal pe piața vehiculelor, electrice sau nu, și a mobilității partajate. Micuța mașină are două locuri, fiind ușor de utilizat și manevrat.
Vezi și: Noua Dacia SUV electrică? Renault dezvăluie cum arată mașina de teren care va fura toate privirile
Twizy a fost cel mai bine vândut vehicul electric plug-in în Europa în 2012. Pragul de 15.000 de Twizy vândute la nivel mondial a fost atins în aprilie 2015.
Vânzările globale cumulate au totalizat 29.118 unități până în decembrie 2019, Europa fiind principala sa piață.
Plecând de la platforma micuțului Renault Twizy, gigantul francez s-ar putea să ia decizia să producă la Dacia Mioveni un nou model, dar de data asta sub egida modelului electric românesc, Dacia Spring.
După 11 ani, Renault anunță încetarea producției vehiculului său electric în miniatură,Renault Twizy, pentru septembrie 2023. Asta înseamnă că, alături de Zoe, un alt pionier electric al companiei franceze părăsește strada. Dar nu pentru mult timp.
Vezi și: Cât de mică e Dacia Spring? Comparație cu Renault Zoe și alte mașini 100% electrice
Dacia Spring, care va avea o nouă serie, cel târziu din 2027, ar putea deveni maşina produsă de Dacia pentru tinerii cu vârste sub 18 ani.
Nu se știu deocamdată mai multe date, dar după semnele date de producător, planul este cât se poate de realizabil.
Dar mai este o problemă, și anume succesorul lui Renault Twizy, Mobilize Duo. Modelul se află deja în blocurile de start, iar conceptul rămâne similar.
Conform datelor tehnice, totuși Duo este cu 20 de centimetri mai lung și cu opt centimetri mai îngust decât Twizy.
Renault nu spune în comunicatul de presă dacă Twizy a fost un succes financiar. Cu siguranță a atras toate privirile la premiera de serie din 2010, în 2014 a fost văzut și într-o producție de la Hollywood, iar din 2016 a fost folosit și de poliția din Bonn.
Până în iunie 2023, francezii au vândut 33.340 de unități ale lui Twizy în 55 de țări, cele mai importante piețe au fost Franța, Germania, Coreea de Sud și Italia.
În Germania, până în iunie 2023, au fost înmatriculate aproximativ 6.000 de unități ale acestui runabout de oraș.
Cu Mobilize Duo, care va fi oferit, de asemenea, pe bază de abonament și închiriere pe termen lung, Renault va viza cu siguranță cifre mai mari.
Mobilize, brandul Grupului Renault pentru serviciile de car-sharing și ride-hailing, a lansat Duo și Bento, două VE urbane care vor fi disponibile în 2023 și, respectiv, 2024, prin abonament sau prin scheme de leasing pe termen lung.
Vezi și: Schimbare radicală la Renault. Ce se întâmplă, de azi, cu mașinile Dacia Sandero
Duo este versiunea de serie a conceptului EZ-1 de anul trecut și succesorul lui Renault Twizy, în timp ce Bento este fratele său axat pe marfă, destinat clienților profesioniști.
Microvehiculele care au debutat la Salonul Auto de la Paris de anul trecut, în octombrie, sunt rivali pentru Citroen Ami și My Ami Cargo, deși nu le putem achiziționa direct, ca pe acestea din urmă.