Cu un imens deficit bugetar, și cu presiunile din partea sindicatelor, Guvernul încearcă în aceste zile să găsească fondurile necesare pentru plata unor salarii mai mari cu 33%. Citește mai departe și află despre ce categorie de angajați este vorba, și de unde vin fondurile pentru aceste majorări.
În aceste zile Guvernul condus de Marcel Ciolacu se scaldă într-o situație de criză, fără precedent, având în vedere procentul de deficit bugetar. Din păcate, fosta guvernare și chiar actuala au cheltuit mai mult decât au încasat, ceea ce a dus la această situație de criză.
Pe lângă problemele de buget, au mai apărut și altele, nu atât de noi pe cât s-ar părea, iar faptul că vor fi obligați să plătească salarii mai mari cu 33% pentru acești români, nu ar fi trebuit să-i ia prin surprindere.
Motivul este unul extrem de simplu, și anume, în urma negocierilor dintre guvernanți și sindicatele de la CFR infrastructură, încă din 2022, se lua decizia de a se majora salariile angajaților, dar și pe baza unui document ce pune în aplicare de la data de 1 iulie a.c., a Statutului Personalului Feroviar.
Conform acestui acord între părți, în 2023, statul va trebui să plătească salarii mai mari cu 33% pentru acești români.
Surse politice și din interiorul Ministerului de Finanțe, conform economedia.ro, spun că implementarea acestor noi salarizări pune mari probleme de buget, fiind vorba de nu mai puțin de 322 de milioane de lei, bani ce ar trebui să se regăsească în aceste salarii mai mari cu 33%.
Află despre: Greva CFR a creat haos în toate gările din România.
Concret, la nivelul CFR Infrastructură sunt peste 25.000 de angajați care-și așteaptă plata salariilor majorate cu 33 de procente.
Aceleași surse mai spun că la nivelul Ministerului de Finanțe, nu odată s-a încercat introducerea unui proiect bugetar de diminuare a chelutielilor și a bugetului alocat CFR Infrastructură, dar fără izbândă.
De fapt, publicația menționată spue că este a patra încercare a MF de a trece prin decizia guvernului a bugetului pentru compania de stat, și prin care se dorește reducerea cheltuielilor.
Proiectul depus de Ministerul de Finanțe, la a patra sa iterație, precizează o diminuare a fondului, dar și o pierdere de aproximativ 859 de milioane de lei, procentul de creștere ajungând la un neverosimil 808%, în raport cu anul trecut, conform economedia.ro.
Citește despre: Un nou împrumut făcut de Ministerul de Finanțe. Câți bani a împrumutat de la bănci
În acest context, este evident că ministerul nu își dorește o nouă cheltuială pentru salarii mai mari cu 33% la CFR Infrastructură, cerând prin acest proiect devansarea punerii în aplicare a prevederilor din Statutul Personalului Feroviar.
Conform acelorași documente, și în incercarea de a răspunde la întrebarea ”De unde vin fondurile?”, Ministerul de Finanțe spune că ar putea veni acești bani prin diminuarea cheltuielilor, dar și prin reducerea personalului existent.
Află despre: Ce se mai întâmplă cu proiectul care făcea din CFR transport de bun-simț
Dar, conform reprezentanților sindicali ai companiei de stat, nu se pune problema de așa ceva, punând presiuni pe semnarea Contratului Colectiv de Muncă cât mai repede posibil, reamintind că varianta unei greve este luată în calcul, având în vedere că pe 15 septembrie deja au avut o grevă de avertisment.