Dacă pentru unii România poate fi un paradis fiscal, pentru alții este un mediu propice pentru a înșela încrederea oamenilor, sau chiar a-i deposeda de bani. Esteși cazul despre care vorbim, și anume înșelăciunea nouă care a apărut în România, în numele Poștei Române. De altfel, instituția a reacționat imediat, declarând că: ”Nu vindem coletele uitate”. Citește mai departe și află despre ce este vorba.
Social media este un fenomen modern, care a revoluționat modul în care consumatorii caută informații, comunică între ei și interacționează cu întreprinderile.
Află despre: A comandat un televizor de pe internet. Ce a primit acasă întrece orice imaginaţie, a postat totul pe internet
Există trei miliarde de utilizatori activi de social media, cum ar fi Facebook, Twitter, WhatsApp și Instagram, iar numărul acestora crește cu aproximativ un milion în fiecare zi.
Utilizarea pe scară largă a rețelelor de socializare oferă numeroase oportunități pentru infractori de a intra în contact cu consumatorii și de a comite fraude, folosind o serie de tactici.
Escrocii inventează în mod constant modalități noi și inovatoare de a păcăli oamenii să le dea bani sau de a culege date personale, care pot fi folosite în scopuri financiare.
Escrocheriile din rețelele de socializare au potențialul de a cauza prejudicii semnificative consumatorilor în ceea ce privește pierderile financiare, bunăstarea emoțională și degradarea încrederii.
Citește și: Metoda ”oala”, noua escrocherie din România. Cum a ajuns un român să ia 3.000 de euro pentru un produs
Specialiștii în domeniul securității, precum și instituțiile de protecție a consumatorilor spun că ”este necesar să se ia măsuri urgente necesare pentru a proteja consumatorii și a minimiza prejudiciile”.
În acest context, vorbim astăzi de înșelăciunea nouă care a apărut în România, în numele Poștei Române, propagată pe rețelele de socializare, în special pe Facebook.
Fiecare dintre noi, o dată, sau chiar de mai multe ori, ne-am trezit în fața unei situații deloc plăcute, aceea a coletelor nelivrate de Poșta Română, sau uitate prin nu-știu-ce depozit.
Dar, conform reprezentanților instituției, nu s-a pus niciodată problema ca aceste colete să fie vândute de Poșta Română în spațiul virtual al rețelelor de socializare precum Facebook.
Vezi și: Poșta Română a primit o nouă lovitură. Clienții români au fost afectați
De fapt, aceasta este înșelăciunea nouă care a apărut în România, în numele Poștei Române, iar instituția a decis să reacționeze imediat printr-un text publicat pe pagina sa de Facebook:
”O știre falsă circulă pe internet despre Poșta Română: faptul că am vinde coletele nerevendicate pe Facebook, la prețul de 9,90 lei.
Acest lucru nu este adevărat, iar pagina de social media “Poșta-Distribuția coletelor” nu aparține Companiei, folosindu-i ilegal identitatea.
Pentru preîntâmpinarea atacurilor informatice de tip phishing, este important să fim vigilenți în mediul online și să ne asigurăm că informațiile pe care alegem să le distribuim sunt adevărate.”, scrie Poșta Română pe pagina sa de Facebook.
Se pare că genul acesta de activități mincinoase și-a făcut deja câteva victime, iar reacția reprezentanților Poștei Române nu face altceva decât să-i pună în gardă pe cei creduli și care ar putea cădea în plasa infractorilor.
Vezi și: Vestea săptămânii de la Poșta Română. Ce împrumut a luat de la BCR
De altfel, în același text publicat, Poșta Română are câteva sfaturi pentru a se evita situația creată:
- ”Verificați cu grijă sursa: pentru a fi siguri că informația pe care o citiți este corectă, intrați pe site-urile oficiale, cum este https://www.posta-romana.ro/;
- Încrucișați sursele: verificați mai multe surse pentru a vedea dacă povestea se confirmă sau nu;
- Analizați conținutul: citiți cu atenție știrea sau comentariile pentru a vedea dacă informațiile sunt repetitive, neclare sau trezesc suspiciuni;
- Fiți sceptici: dacă o informație sună „prea frumos ca să fie adevărat”, este posibil să fie falsă;
Vă încurajăm să căutați întotdeauna adevărul, înainte de a crede sau a distribui o știre.”, mai scrie Poșta Română.
Este clar că escrocheriile din rețelele de socializare reprezintă provocări complexe pentru consumatori și pentru cei însărcinați cu protecția acestora. Principalele recomandări sunt:
Indiferent care ar fi premisele unei astfel de acțiuni, este important să ne informăm din cel puțin trei surse și să fim atenți la detalii.