Odată cu apropierea sezonului rece, șoferii trebuie să își adapteze mașinile la cerințele legislației în vigoare. În caz contrar, cei care circulă pe drumurile publice riscă amenzi usturătoare. Iată, de exemplu, pentru ce greșeală, în ceea ce privește cauciucurile, poți scoate sute de lei din buzunar.
Codul Rutier prevede amenzi dure pentru conducătorii auto care nu respectă legislația în vigoare. Sume mari de bani sunt nevoiți să scoată din buzunar și acei șoferi care nu se conformează regulilor privind cauciucurile mașinii.
Astfel, cei care aleg să circule pe străzile României cu cauciucurile uzate trebuie să știe că nu riscă doar să provoace un accident, ci sunt pasibili și de amenzi usturătoare dacă sunt opriți de polițiști. Important de menționat este că sancțiunea se aplică indiferent dacă că afară este zăpadă sau drumul este uscat.
Conducătorii auto care nu schimbă anvelopele în momentul în care acestea devin prea uzate pot fi amendate de oamenii legii cu sume importante.
”Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni […] conducerea unui autovehicul și tractor agricol sau forestier care are montate anvelope […] uzate peste limita admisă”, se arată în Art. 100, pct. 6 din legea 195/2002.
Prin urmare, șoferii pot primi 4 sau 5 puncte de amendă pentru circulația pe drumurile publice cu anvelopele uzate indiferent că afară este zăpadă, ploaie, sau drum uscat. Suma pe care vor fi nevoiți să o plătească este cuprinsă între 580 de lei și 725 de lei.
Citește și: Când trebuie schimbate cauciucurile de iarnă cu cele de vară. Prevederile Codului rutier
Toate cauciucurile mașinilor au un indicator al uzurii. Astfel, în momentul în care el este atins sau depășit, ele trebuie înlocuite cu alte anvelope noi. Acesta este reprezentat de nervuri de mici dimensiuni, perpendiculare pe anvelopă, la o înălțime de cel puțin 1.6 mm față de baza anvelopei.
Așadar, este foarte important ca șoferii să verifice periodic starea cauciucurilor, urmărind eventuale tăieturi, gâlme sau alte defecțiuni ale acestea. În cazul în care problemele pot fi rezolvate la vulcanizare iar cauciucul nu este foarte tocit, șoferul poate scăpa mai ieftin. Dacă ele nu arată deloc bine, atunci este necesară schimbarea lor.
În general, un cauciuc nou are stratul superior între 7 mm și 9.5 mm. Recomandarea specialiștilor este ca anvelopele de iarnă să se înlocuiască în momentul în care acest strat scade sub 4 mm.