Fostul dictator Nicolae Ceaușescu, deși avea statutul de președinte, de cele mai multe ori era văzut plimbându-se prin București în dreapta șoferului său, care-i conducea Dacia de lux, un model 2000 care-și avea rădăcinile dintr-un Renault 20/30. După Revoluția din 1989, un bucureștean, Ovidiu Măgureanu, avea să cumpere Dacia lui Nicolae Ceaușescu la un preț de nimic.
Nicolae Ceaușescu nu era adeptul mașinilor extrem de luxoase, precum alți șefi de stat, deși avea un garaj considerabil.
Dar, plăcerea dictatorului, mai ales dacă se afla în București, era să se plimbe, stând în dreapta șoferului, cu Dacia sa de lux, un model ce avea la bază celebrul Renault 20/30, consturit în 1982.
Află și: Unde a ajuns astăzi Dacia lui Nicolae Ceaușescu. Secretul din jurul acestei mașini
Ceea ce se știe despre Dacia lui Nicolae Ceaușescu, este că avea un motor unic, și putea ajunge la 180 de km/h.
Mașina, de altfel, avea să fie comandată direct în Franța, la fabrica Renault de acolo, dar, așa cum povestește actualul proprietar, mașina ”a venit complet asamblat din Franța, iar siglele Renault au fost schimbate cu cele ale Dacia„.
Actualul proprietar al Daciei de lux a fostului dictator, Ovidiu Măgureanu avea să cumpere mașina în 2012, iar cel care o scosese atunci la vânzare cerea un preț derizoriu, dacă e să ținem cont de valoarea istorică a mașinii.
Ovidiu Măgureanu povestea în 2018 că plătea pe mașină 1.500 de euro, spunând atunci că ”Proprietarul nu ştia ce are”.
Mașina se află și astăzi în condiții tehnice excelente, dar întreținută ca mașină de colecție, și mai puțin folosită pentru plimbări.
O altă celebră mașină a fostului dictator, era un ARO de lux, fabricat la Câmpulung Muscel, în 1977.
Nicolae Ceaușescu și-a comandat un ARO special, cunoscut și ca fiind cel mai bun 4×4 care nu a ajuns niciodată în America.
Pentru că seria ARO 24/32 putea găzdui cu ușurință până la nouă persoane, regimul comunist nu a avut nicio problemă în a transforma unul dintre ele într-o mașină de paradă potrivită.
Citește și: Cine se bate să cumpere mașina primită de Nicolae Ceaușescu de la Șahul Iranului. S-a aflat acum
Interesant este că ARO 304 de 2,5 litri ale lui Ceaușescu aveau tracțiune spate în loc de patru roți motrice, iar lista de îmbunătățiri includea un interior din piele, un acoperiș solar electric, aer condiționat și mult mai mult crom peste tot. Se presupune că au fost construite doar patru unități.
După ce ARO a făcut un facelift în 1985, Ceaușescu a trecut și la 306, care avea o grilă revizuită cu faruri duble. Aceasta este mașina pe care a folosit-o în timpul vizitei lui Mihail Gorbaciov la București în 1987.
Ceaușescu a fost înlăturat și executat doar doi ani mai târziu. Poate că nu este surprinzător faptul că ARO-ullui Ceaușescu a fost confiscat de statul român de la Ovidiu Tender.
Administrația Națională Fiscală spunea la acel moment că ARO 304 din 1977 era scos la licitație pe 31 ianuarie 2019, având 72.420 de kilometri la bord și un preț de pornire de 34.000 de dolari.