Raluca Hăulică este o tânără româncă care a dorit să încerce să iasă din tipare peste hotare. Așa a pus bazele pentru Alura, un brand de încălţăminte din piele pentru femei, iar ambiția ei cea mai mare este să aducă o parte din producţie în România. Iată-i povestea.
Raluca Hăulică a studiat Filologia, dar după terminarea facultății a început să lucreze într-o corporaţie. Cu toate acestea, o nevoie personală a făcut-o să se îndrepte spre antreprenoriat: nevoia de a purta încălţăminte comodă, dar şi actuală, însă găsea foarte greu pe piaţă astfel de produse.
Așa se face că a decis să pornească o afacere de succes, Alura, un brand sub care iniţial comercializa încălţăminte produsă sub alte branduri şi recunoscută pentru comoditatea ei. În cele din urmă, însă, românca a început să își producă singură produsele, într-o fabrică din Alicante, Spania, în care lucrează şi angajaţi români.
„Proiectul a început în 2020 de la o problemă pe care am identificat-o cât timp am fost în corporaţii. De fiecare dată când voiam să port încălţăminte din piele, care să arate şi bine, aveam dureri groaznice pentru că era extrem de inconfortabilă.
Am identificat branduri locale şi internaţionale despre care ştiam că sunt confortabile şi am început să le comercializez şi să învăţ ce înseamnă un business. Când am simţit momentul oportun, am început să producem noi cu ajutorul fabricilor partenere”, a dezvăluit afacerista, conform zf.ro.
În momentul în care a început producţia sub brandul Alura, aceasta spune că a pornit la drum cu un stoc de produse rămas de la celelalte branduri pe care le comercializa şi cu 10.000 de euro.
I-a fost și greu, spune ea, până a atingerea pragului de 1.000 de clienţi. Ba mai mult, o altă problemă a fost trecerea abruptă de la angajat la angajator, fapt pentru care, primii doi ani au fost plini de provocări.
În prezent, pentru Alura lucrează patru oameni, iar cele mai multe dintre procese şi servicii sunt externalizate, brandul colaborând, în mare parte, cu alte businessuri locale.
Potrivit antreprenoarei, într-o lună bună, vânzările ajung la circa 80.000 de euro. Acestea se comercializează pentru moment doar online, prin intermediul site-lui, dar are în plan să deschidă şi showroom în Bucureşti. Printre cele mai iubite categorii de încălțăminte sunt sandalele flat sau balerinii, cizmele lungi sau botinele.
Comanda medie în sezonul primăvară-vară a fost de 110 euro, iar în acest sezon de toamnă-iarnă, Raluca Hăulică spune că ar putea ajunge în jurul a 150 de euro.
”Vom deschide showroomul toamna aceasta în Bucureşti, într-o clădire interbelică, unde vom avea şi birourile. Vom fi prezenţi, totodată, şi în unele cornere din mall-uri, dar şi la târguri.”, a mai spus aceasta.