Două dintre cele mai apreciate artiste, Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși, ar fi trebuit să revină în țară după un concert susținut în Germania, la Nürnberg, dar lucrurile aveau să se schimbe în momentul în care au ajuns pe aeroportul din oraș. Din păcatem au fost clipe de coșmar pentru Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși din cauza Wizz Air.
Așa cum se întâmplă de câțiva ani, mulți artiști români sunt invitați să susțină concerte pentru comunitățile de români aflate în afara țării. Așa se face că în urmă cu patru zile, Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși au fost invitate la un concert la Nürnberg, în Germania. Dacă prestația artistică a celor două îndrăgite soliste a fost una de succes, se pare că întoarcerea în România nu a fost chiar așa.
Vezi și: Filmuleţul cu care Maria Dragomiroiu a creat isterie pe Tik Tok. Clar nu te aşteptai să o vezi aşa
Programate să se întoarcă în țară cu un zbor al companiei low-cost Wizz Air, odată ajunse pe aeroport au constatat că zborul avea să fie anulat, totul transfromându-se în clipe de coșmar pentru Maria Dragomiroiu și Sanda, alături de cei 148 de pasageri ai companiei.
Motivația anulării zborului, spun reprezentații companiei, este că aeronava care trebuia să zboare de la Nürnberg la București s-ar fi defectat, iar evenimentul i-a luat pe nepregătite, neavând o altă aeronavă cu care să o înlocuiască pe cea defectă, iar asta a dus la cel puțin alte două zile pierdute în orașul german. De altfel, Maria Dragomiroiu a relatat despre cele întâmplate, într-o intervenție televizată la România TV:
”A doua zi, iar au venit la aeroport, au făcut din nou toate formalitățile și s-au urcat iar în avion. Dar surpriză, din nou nu au plecat! „Nu știm dacă plecăm azi sau nu dacă mergem iar la hotel. Ne plimbă ca pe oi.
De ieri (n.r. 3 iunie), de la ora 4 dimineața, trebuia să plecăm. Am urcat în avion, dar a apărut o eroare la computer. Am stat o oră în avion. Era cald, copii mici care plângeau. Au zis să ne ducem la un hotel și să venim la 5 dimineața. Ne-am trezit cu noaptea-n cap, am urcat iar în avion și când au pornit motoarele a apărut, din nou, acea eroare. Suntem tot aici la aeroport și nimeni nu ne spune nimic. Ce să spun, este foarte obositor, nu e deloc ok să ne facă așa ceva.
Este umilitor pentru că nimeni nu spune nimic! S-a mai întâmplat și alaltăieri, nu s-a putut zbura. E o aiureală totală, o degringoladă! Nu știe nimeni dacă plecăm sau nu, suntem 148 de persoane, mulți cu copii mici. Nimeni de la WizzAir nu vine să ne spună, așteptăm”, a declarat Maria Dragomiroiu, la Romania TV.
În această aventură nedorită, pe lângă Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși, s-a aflat și Bebe Mihu, soțul îndrăgitei artiste Maria Dragomiroiu care, revoltat de situația creată și de lipsa de interes a reprezentanților Wizz Air, a avut o reacție dură la adresa celor din urmă:
”Bine că am ajuns cu bine. Noi nu am mers la hotel, ne-am dus la cei care ne-au invitat să dormim. Înțeleg că la ceilalți pasageri le-au asigurat hotelul. Asociația de acolo de la festival, cei care ne-au invitat, ei pot să ceară despăgubiri pentru că ei ne-au cumpărat biletele.
Am ajuns după 24 de ore, dacă puteți să vă închipuiți! Atât ne-au ținut și nimeni nu știe să-ți dea o informație măcar! E o sfidare la adresa pasagerului, compania s-a întins prea mult. Ne-a adus de dimineață, la ora 6 la aeroport. Am plecat cu același avion pe care l-au reparat. Ne-au urcat din nou în el, au adus echipă de la Budapesta să-l repare.
Până la urmă, pilotul și cu un mecanic neamț au rezolvat problema. E bătaie de joc! Toate zborurile de la compania asta au avut azi întârziere”, a declarat, Bebe Mihu, soțul Mariei Dragomiroiu, revoltat, conform celor de la Click!
Vezi și: Vestea momentului de la Wizz Air. Toți clienții români trebuie să afle ultima schimbare majoră
Cererea după pandemie a crescut mai repede decât se aștepta industria aviatică, ceea ce explică într-un fel toate anulările și întârzierile. Nu au existat suficienți controlori de trafic aerian, personal aeroportuar sau personal de securitate. Wizz Air a anulat la fel de multe zboruri ca și media europeană, mai exact 6,5%.
Găsirea de personal pentru controlul traficului aerian pare să reprezinte cea mai mare problemă, deoarece este nevoie de 2-3 ani pentru a pregăti o persoană. La alte departamente, este mult mai rapid să formezi personal nou, a declarat József Váradi, CEO al Wizz Air, într-un interviu acordat recent.
„Suntem organizați pentru a fi foarte eficienți, ceea ce înseamnă că, dacă lanțul de aprovizionare nu funcționează, nici modelul nostru nu poate funcționa corect”, a spus Váradi.
Se pare că trendul de anulare al zborurilor a continuat și în această perioadă, iar printre pasagerii care au trecut prin această situație s-au aflat și Maria Dragomiroiu și Sanda Ladoși.
Vezi și: Veste importantă făcută de Wizz Air. Care sunt rutele noi de pe aeroportul din Brașov
Conform aceleiași surse citate, reprezentanții companiei aveau să explice situația și ce s-a întâmplat, de fapt, în intervalul celor două zile aproape, zile în care cei 148 de pasageri au trecut prin momente de incertitudine și clipe de coșmar:
”Wizz Air confirmă că zborul W4 3102 de la Nurnberg la București Otopeni, din 3 iulie, a fost reprogramat pentru 4 iulie, deoarece aeronava care opera zborul a trebuit să fie supusă unor verificări tehnice neplanificate.
Pasagerii au fost informați despre situație și li s-au oferit cazare și vouchere pentru alimente, conform regulamentului. Pe 4 iulie, aeronava avea în continuare nevoie de verificări tehnice, astfel că zborul a fost amânat din nou.
După ce a fost repusă în folosință, aeronava a decolat și a aterizat la București la ora locală 16:50. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație și reamintește că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea sa și că face tot ce îi stă în putință pentru a evita și reduce întârzierile”, au precizat reprezentanții companiei Wizz Air, conform sursei citate.
Conform CEO-ului Wizz Air, la nivelul anului trecut, deși parcul se ridica la 170 de aeronave, au fost comandate alte 435 de noi aeronave Airbus pentru următorii 7-8 ani.
În2023, se așteaptă să deservească 53 de milioane de pasageri, iar în viitor, intenționează să extindă acest număr la 150-160 de milioane de călători pe an, mai spune CEO-ul companiei. În același timp, cele 1.000 de zboruri pe zi din prezent ar putea fi mărite la 3.000 de zboruri pe zi.
Wizz Air își propune să devină una dintre primele trei companii aeriene din Europa, mai ales după ce a crescut pe piața din Europa Centrală și de Est, precum și în Marea Britanie, Austria și Italia.