Suma neaşteptată primită ca despăgubire de un pasager Wizz Air, după ce i s-a anulat un zbor chiar în dimineața zilei de călătorie. În România, în ultimele luni, conducerea companiei low-cost a decis să renunțe la diverse rute spre și dinspre mai multe aeroporturi de pe teritoriul țării noastre.
Conducerea Wizz Air a fost nevoită să plătească despăgubiri în valoare de zeci de mii de lei unui pasager, după ce acesta a acționat compania în instanță. Totul a început la debutul anului 2022, în luna ianuarie. Atunci, cetățeanul britanic Russell Quirk a cumpărat cinci bilete de avion pentru familia sa, care i-au fost anulate chiar în dimineața zborului.
Russell Quirk și-a organizat o vacanță de familie în ianuarie 2022, în Portugalia. Pentru biletele de avion pentru cei cinci membri ai familiei care urmau să călătorească a trebuit să achite suma de 700 de lire sterline, echivalentul a 3.938 lei. Chiar în dimineața zborului, bărbatul a primit un mesaj din partea Wizz Air în care a fost anunțat că zborul a fost anulat.
„Nu am primit nicio explicație, nicio alternativă și nici nu a fost prezentată vreo scuză”, a spus Russell Quirk, potrivit Daily Mail.
În aceeași dimineață, bărbatul a cumpărat alte cinci bilete de avion spre destinația în care intenționa să ajungă. Pentru acestea, a mai plătit 2.500 de lire sterline, adică o sumă de aproximativ 14.066 lei. După ce s-a întors din vacanță, a încercat să își recupereze banii pierduți, însă fără succes.
În ultima perioadă, Wizz Air a anulat mai multe curse internaționale. Călătorii pot să urmeze anumite formalități pentru a li se returna banii, însă acestea nu par să funcționeze în toate cazurile. Așa s-a întâmplat și în dreptul cetățeanului britanic Russell Quirk, care a acționat compania low-cost în instanță.
Russell Quirk a încercat să obțină despăgubiri de la Wizz Air, abordând apoi subiectul „pierderilor sale indirecte” – costurile suportate sau pierdute din cauza anulării zborului inițial. Numai că, timp de luni de zile, reprezentanții companiei aeriene nu i-au oferit niciun răspuns. Cetățeanul britanic s-a văzut nevoit să acționeze în instanță.
„Cred că ei au crezut că voi renunța. Aceste companii fac procesul atât de dificil, atât de obstructiv încât majoritatea oamenilor renunță. Trebuie să te lupți pentru drepturile tale în calitate de consumator”, a spus cetățeanul britanic, potrivit Daily Mail.
După ce a trimis executorii judecătorești la aeroportul din Luton, unde avea rezervat zborul inițial pentru care a cerut despăgubiri, Russell Quirk a reușit să câștige procesul. Wizz Air a avut de achitat călătorului o sumă de 4.500 de lire sterline, echivalentul a 25.308 lei, reprezentând despăgubiri plus alte penalități.
Citește și: Ce beneficii nu vor mai primi angajații Wizz Air. Vestea care i-a luat pe nepregătite EXCLUSIV
Amintim că, și în România, Wizz Air a anulat pentru luna martie 2023 mai multe zboruri spre și dinspre aeroporturile din București, Cluj Napoca, Iași și Sibiu.